YIT selvittää alihankkijayrityksensä palkanmaksuun liittyvää epäilyä

YIT selvittää yrityksen tietoon tullutta epäilyä siitä, maksetaanko yhden alihankkijayrityksen osalta työehtosopimuksen mukaista palkkaa. YIT suhtautuu vakavasti kaikkiin mahdollisiin epäilyksiin laittomasta toiminnasta ja tuomitsee jyrkästi kaiken laittoman toiminnan. YIT:n alihankintasopimukset edellyttävät työehtosopimusten noudattamista ja tilaajavastuulain edellyttämiä selvityksiä aina ja kaikilta yhteistyökumppaneilta.

Lisätietoja:
Jouni Forsman, liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Infrapalvelut, puh. 040 519 0129, jouni.forsman@yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, yli 25 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet yli sadan vuoden ajan asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2012 YIT:n liikevaihto oli noin 4,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi