YIT selvittää puolalaisyrityksen palkanmaksua Tampereella

LEHDISTÖTIEDOTE  19.9.2012

YIT selvittää puolalaisyrityksen palkanmaksua Tampereella

YIT Rakennus Oy toimii Tampereella Vuoreksen koulukeskuksen pääurakoitsijana. Kohteen julkisivun ja sisäseinien muuraustöistä vastaa YIT:n aliurakoitsijana puolalainen IDC Budownictwo.

YIT Rakennus Oy on pyytänyt puolalaiselta yritykseltä 14. syyskuuta 2012 mennessä tositteet työntekijöiden palkanmaksuista kyseisellä työmaalla.

”Emme olleet tyytyväisiä saamaamme selvitykseen, joten annoimme yritykselle viikon lisäaikaa selvittää puuttuvia asiapapereita.  Määräajan umpeutuessa tämän viikon perjantaina 21. syyskuuta katsomme tilanteen uudelleen. Tällä hetkellä IDC Budownictwon työntekijöillä  ei ole pääsyä työmaalle”, kertoo YIT Rakennus Oy:n yksikönjohtaja Heikki K. Hannukkala.

YIT Rakennus Oy on purkanut 14. syyskuuta 2012 sopimuksen IDC Budownictwon kanssa Huhtasuon koulukeskuksen työmaalla Jyväskylässä, koska yritys ei määräaikaan mennessä toimittanut tarvittavia asiakirjoja.

Jyväskylän Huhtasuon koulukeskus ja Tampereen Vuoreksen koulukeskus ovat ainoita YIT:n työmaita, joissa IDC Budownictwo  on viimeaikoina  työskennellyt.

YIT edistää aktiivisesti harmaan talouden torjuntaa ja toimii vain eettisesti kestävällä tavalla. Velvoitamme sopimuskumppanimme hoitamaan omat velvoitteensa. Edellytämme aliurakoitsijoitamme myös liittymään Suomen Tilaajavastuu Oy:n ylläpitämään tilaajavastuu.fi (Luotettava kumppani) palveluun aina, kun se on mahdollista. Tällä hetkellä palveluun voivat liittyä suomalaiset ja virolaiset yritykset.

Lisätietoja: yksikönjohtaja Heikki K. Hannukkala, toimitilat Uusimaa ja Kanta-Häme, YIT Rakennus Oy
puh. 040 551 5940, heikki.hannukkala@yit.fi

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi