YIT SOLMI ESISOPIMUKSEN 300 VUOKRA-ASUNNON RAKENTAMISESTA ICECAPITALILLE

LEHDISTÖTIEDOTE      14.2.2011 klo 10.00

YIT SOLMI ESISOPIMUKSEN 300 VUOKRA-ASUNNON RAKENTAMISESTA ICECAPITALILLE

YIT ja ICECAPITAL ovat solmineet esisopimuksen noin 300 uuden vapaarahoitteisen vuokra-asunnon rakentamisesta Tampereelle. Kohteiden rakentaminen aloitetaan vaiheittain kesän ja syksyn 2011 aikana. Kohteista pääosa sijaitsee Tampereen Hervannassa. Kohteiden myyntihinta on yhteensä noin 40 milj. euroa.

”Vaikka vapaarahoitteisten asuntojen kysyntä ja kauppa on kehittynyt hyvin viime aikoina, näemme yhteistyön ICECAPITALin kaltaisten asuntosijoittajien kanssa tärkeäksi, jotta alueiden monimuotoinen asuminen voidaan turvata, kertoo aluejohtaja Ilkka Kääriäinen YIT:n Talonrakennuksen Tampereen yksiköstä.

ICECAPITAL Housing Fund II Ky on kolmas ICECAPITALin perustama ja hallinnoima kiinteistöpääomarahasto. Rahasto perustettiin kesäkuussa 2009 ja se sijoittaa rakennutettaviin, uusiin tai peruskorjattuihin vapaarahoitteisiin asuinkiinteistöihin pääkaupunkiseudulla sekä Tampereen, Oulun, Jyväskylän, Turun, Kuopion, Hämeenlinnan, Joensuun, Lahden, Lappeenrannan, Vaasan ja Riihimäen seutukunnilla. Rahaston kokonaispääoma on 400 milj. euroa.

Lisätietoja:
Ilkka Kääriäinen, aluejohtaja, YIT Suomen rakentamispalvelut, Talonrakennus Tampere, puh. 040 519 5953.
Wisa Majamaa, toimitusjohtaja, ICECAPITAL Real Estate Asset Management II Oy, puh. 040 826 100.

Virva Salmivaara

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

ICECAPITAL Real Estate Asset Management II Oy kuuluu riippumattomaan ICACAPITAL-konserniin, jonka liiketoimintoihin kuuluvat investointipankki, varainhoito sekä kiinteistöpääomarahastot. ICECAPITAL konsernissa työskentelee yli 60 alan ammattilaista Suomessa, Ruotsissa, Norjassa sekä Tanskassa ja sen hallinnoivat asiakasvarat ovat noin 3,4 miljardia euroa. ICECAPITAL-konsernin emoyhtiö on perustettu vuonna 1999. www.icecapital.fi