• YIT Oyj/

YIT St. Petersburg palkittiin voittajana Paras rakentamisen laatu 2014 -kilpailussa

Report this content

YIT:n asuintalokokonaisuus Kima 1 on voittanut jaetun ensimmäisen sijan Paras asuinkohde -sarjassa Paras rakentamisen laatu 2014 -kilpailussa Pietarissa. Myös YIT:n toinen kohde, business-luokan asuintalokokonaisuus Tshapajeva 16, ylsi kisassa voittajien joukkoon, kun se palkittiin 1. luokan diplomilla. Palkintoseremonia järjestettiin syyskuun lopussa Pietarissa.

Paras rakentamisen laatu -kilpailussa on kaksi sarjaa: Rakennusmateriaalien ja -rakenteiden tuotanto sekä Rakennuskohteet. Kilpailun järjestää Luoteisen federaatiopiirin rakennusalan neuvoston laatu- ja turvallisuuskomitea.Lisäksi järjestelyihin osallistuvat ammattiyhdistysten asiantuntijat, ei-kaupalliset kumppanuusjärjestöt sekä korkeakoulut ja sertifiointikeskukset. Kilpailun pysyvänä järjestäjänä toimii ZAO Peterburgski stroitelnyi tsentr (Pietarin rakentamiskeskus).

Kilpailun tavoitteena on laadukkaan rakentamisen tukeminen ja parhaiden rakennuskohteiden esittely kaupungin asukkaille ja suurelle yleisölle. Juryn tärkeimmät arvostelukriteerit ovat rakentamisen laatu, tarvittavien lupa-asiakirjojen olemassaolo, työturvallisuussääntöjen moitteeton noudattaminen sekä työmaan järjestys ja siisteys.

Asuintalokokonaisuus Kima 1 sijaitsee rauhallisella ja viihtyisällä alueella hyvien palveluiden ja liikenneyhteyksien tuntumassa Primorskin kaupunginosassa Luoteis-Pietarissa. Kohteen on määrä valmistua heinäkuussa 2015.

Business-luokan asuintalokokonaisuutta Tshapaeva 16 rakennetaan historialliseen Petrogradin kaupunginosaan Pietarin keskustan kupeeseen. Tyyliltään kansallisromanttisessa rakennuksessa on omaperäinen portaittainen arkkitehtuuri, avarat terassit yläkerroksissa, kodikkaat ranskalaiset parvekkeet ja hallitsevana elementtinä goottilaistyylinen torni viireineen. Kohteen suunniteltu valmistumisajankohta on joulukuussa 2015.

Avainsanat: