YIT Talon Tekniikka Vuoden Putkiremontti 2019 -kilpailun voittaja

YIT Oyj Uutinen 28.1.2020 klo 16.00

YIT Talon Tekniikka toimi pääurakoitsijana As Oy Porthaninhovin linjasaneeraushankkeessa, joka on valittu Vuoden Putkiremontti 2019 -kilpailun voittajaksi. Kilpailun teemana oli tänä vuonna virheettömät luovutukset.

As Oy Porthaninhovin linjasaneeraushanke oli 78 huoneiston kerrostalon linjasaneeraus, missä peruskorjattiin LVI-järjestelmät, sähkö- ja telejärjestelmät sekä kylpyhuoneiden ja WC-tilojen pinnat. Lisäksi porrashuoneet ja sisäpihan pintarakenteet kunnostettiin.

Hanke toteutettiin yhteistyössä kumppanuusmallilla Korjauspartnerit Oy:n ollessa vastuussa projektinjohdosta.

”Urakka meni hyvin, koska yhteistyö projektiryhmän kesken toimi erinomaisesti. Hyvä yhteishenki näkyi työmaan kaikissa toiminnoissa, ja näin saavutettiinkin lähes virheettömiä luovutuksia. Eteen tulleet haasteet saatiin nopeasti ratkaistua ja työt pääsivät jatkumaan aikataulussa eteenpäin”, kertoo YIT Talon Tekniikan aluepäällikkö Aki Haapalahti.

”Kohteen projektipäällikkö, työnjohtaja ja asiakaspalveluvastaava olivat erittäin päteviä sekä kohteeseen valitut aliurakoitsijat ammattilaisia, jotka hoitivat oman työnsä laadukkaasti ja ajallaan”, Haapalahti toteaa.

Vuoden Putkiremontti -kilpailun järjestävät alan keskeiset järjestöt, Kiinteistöalan hallitusammattilaiset AKHA ry, Suomen LVI-liitto SuLVI ry, LVI-Tekniset Urakoitsijat LVI-TU ry, Rakennusteollisuus RT ry ja Suunnittelu- ja konsultointiyritykset SKOL ry.

Urakointi: Aluepäällikkö Aki Haapalahti, YIT Talon Tekniikka Oy, aki.haapalahti@yit.fi, puh. 0400 520 172

Tilaajan projektinjohtaja: Arto Hakkarainen, Korjauspartnerit Oy, arto.hakkarainen@korjauspartnerit.fi

Markkinointi- ja viestintäpäällikkö: Tommi Vienonen, YIT Talon Tekniikka Oy, tommi.vienonen@yit.fi, puh. 040 5577178

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 oikaistu pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,2 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä www.yitgroup.com/fi