YIT TÄYDENSI TONTTIVARANTOAAN JEKATERINBURGISSA VENÄJÄLLÄ

LEHDISTÖTIEDOTE          9.2.2012 klo 13.00

YIT TÄYDENSI TONTTIVARANTOAAN JEKATERINBURGISSA VENÄJÄLLÄ

Asuntorakentamista Jekaterinburgissa ja Sverdlovskin alueella harjoittava YIT Uralstroi on hankkinut uuden tontin Ordzhonikidzen kaupunginosasta. Äskettäin ostetun tontin vieressä on tontti, jonka YIT Uralstroi hankki viime vuoden joulukuussa. Kahden tontin yhteispinta-ala on 1,6 ha.

- Tonttikauppa sopii täysin YIT Uralstroin strategiaan. Tällä hetkellä ul. Elektrikova -kadulla sijaitsevan projektimme on valmis ja kohde on myyty. Uuden kohteen ansiosta saamme täydennettyä rakenteilla olevien asuntojemme varantoa, kommentoi Fedor Voropaev, YIT Uralstroin pääjohtaja.

YIT aikoo rakentaa hankitulle tontille asuintalon, jonka kerrosmäärä vaihtelee välillä 8-15. Alustavien suunnitelmien mukaan asuintilojen yhteispinta-ala tulee olemaan 18 600 m2, ja huoneistojen kokonaismäärä 286 kpl. Tarkoitus on rakentaa myös erillinen maanalainen 160 autopaikan pysäköintitila. Rakennustyöt on suunniteltu aloitettavaksi vuoden 2012 toisella puoliskolla.

Asuintalojen sijainti on hyvä. Tontit sijaitsevat jo valmiiksi rakennetussa lähiössä, jossa on kehittynyt infrastruktuuri: kauppoja, päivittäispalveluja tarjoavia yrityksiä, mm. seitsemän koulua ja yhdeksän lastentarhaa, korkeakouluja ja ammattiopistoja. Lähellä sijaitsee myös puistovyöhyke sekä kaksi metroasemaa ja useiden raitiovaunu-, johdinauto-, linja-auto- ja reittitaksilinjojen pysäkkejä.

Jekaterinburg on Uralin keskus

Jekaterinburg on väkiluvultaan Venäjän neljänneksi suurin kaupunki (1,4 milj. asukasta) ja yksi aktiivisimmin kehittyvistä alueista. Vuonna 2002 Unesco liitti kaupungin maailman 12 ihanteellisimman kaupungin joukkoon. Vuonna 2009 Forbes-lehti listasi kaupungin neljänneksi Venäjän liike-elämän kehittymismahdollisuuksien näkökulmasta. Tällä hetkellä Jekaterinburg on mukana kisassa Expo 2020 -maailmannäyttelyn järjestäjäkaupungiksi. Vuonna 2018 osa MM-jalkapallo-otteluista järjestetään Jekaterinburgissa

Lisätietoja antaa:
Teemu Helppolainen, liiketoimintaryhmän johtaja, Moskova ja Venäjän alueet, teemu.helppolainen@yit.ru, +7 915 316 8216

Virva Salmivaara
Viestintäjohtaja

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT Uralstroi on YIT-konsernin tytäryhtiö Venäjällä Jekaterinburgissa,. YIT on toiminut vuodesta 2006 lähtien. YIT Uralstroi rakentaa asuntoja kansainvälisen YIT Koti -konseptin puitteissa Jekaterinburgissa ja Sverdlovin alueella. YIT Uralstroi on rakentanut kohteet Justas-asuintalon Verhnaja Pyshman kaupungissa sekä Velikolepnaja vosmjorka -asuintalon pysäköintitaloineen Jekaterinburgissa. Tällä hetkellä YIT Uralstroi rakentaa kolmea asuintaloryhmää. www.yitural.ru