YIT toimittaa kiinteistötekniikkaa Bonneshofin toimistokeskukseen Saksassa

Lehdistötiedote             5.11.2012 klo 12

YIT toimittaa kiinteistötekniikkaa Bonneshofin toimistokeskukseen Saksassa

Kiinteistöteknisiin palveluihin ja kiinteistöjohtamiseen erikoistunut YIT Germany GmbH on tehnyt sopimuksen teknisten järjestelmien toimittamisesta Bonneshofin toimistokeskukseen. Sopimuksen arvo on yli 7 miljoonaa euroa. YIT asentaa toimistokeskukseen lämmitys-, ilmastointi-, saniteetti-, ilmanvaihto-, sähkö-, rakennusautomaatio- ja sprinklerijärjestelmät. Viisikerroksinen toimistorakennus sijaitsee Kennedydammin alueella Düsseldorfissa. Arkkitehtitoimisto RKW Architektur + Städtebau suunnittelema Bonneshofin toimistokeskus on Tersteegenin toimistokeskuksen laajennusosa.

Keskukseen asennettavat järjestelmät ovat ympäristöystävällisiä ja taloudellisia. YIT asentaa yhdistetyn lämpö- ja voimalaitoksen, hybridijäähdytystornin ja erittäin tehokkaan lämmöntalteenottojärjestelmän. Lämmönsäätöjärjestelmä varmistaa energiatehokkaan ja kustannustehokkaan lämmityksen ja jäähdytyksen.

Kattiloiden teho on 460 kilowattia, ja ne syöttävät lämpöä lattialämmitysjärjestelmään. Ilmanvaihtojärjestelmien kapasiteetti on noin 30 000 kuutiometriä tunnissa. YIT asentaa kohteeseen myös pienjännite- ja suurjännitesyötöt sekä kattavan rakennusautomaatiojärjestelmän. Lisäksi YIT asentaa rakennuksen julkisiin tiloihin noin 1 500 sprinkleriä.

Lisätietoja:

Barbara Niedermeier, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, YIT Germany GmbH, puh. +49 991 3104 287, +49 175 7277 064, barbara.niedermeier@yit.de

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT Germany GmbH on yksi Saksan johtavista kiinteistöteknisten palvelujen, kiinteistöjohtamispalvelujen ja energiansäästöratkaisujen toimittajista. Yhtiöllä on oma tutkimus- ja kehityskeskus. Lisäksi YIT Germany GmbH edustaa KRANTZ KOMPONENTEN -tuotemerkkiä, teknisiä ilmanvaihtoratkaisuja ja poistoilman suodatusratkaisuja. Yhtiöllä on Saksassa 25 toimipaikkaa ja noin 2 600 työntekijää.