• YIT Oyj/

YIT TOIMITTAA STORA ENSOLLE PUOLAAN PAPERIKONEEN TUOTANTO- JA SÄHKÖTILOJEN ILMANVAIHTOURAKAT SEKÄ LÄMMITYS- JA KYLMÄKESKUKSET

YIT OYJ                    LEHDISTÖTIEDOTE                   1.3.2012 klo 9.00

YIT on sopinut teollisuuden LVI-urakan toteuttamisesta Stora Enso Narew PM5 -projektiin Puolan Ostrolekassa. Projekti kattaa uuden aaltopahvin raaka-ainetta tuottavan paperikoneen ja sen konesalin rakentamisen. Nyt solmittu kauppa sisältää konesalin, korkeavaraston ja sähkötilojen ilmanvaihtourakat sekä lämmitys- ja kylmäkeskukset. Yksityiskohtainen toteutussuunnittelu, materiaalitoimitukset, asennus ja käyttöönotto sekä koulutus kuuluvat myös toimitukseen.

Uusi paperikone on kokoluokassaan maailman ensimmäinen yksitasoiseen konesaliin toteutettu ratkaisu. Rakennus on tilavuudeltaan pienempi ja ilmanvaihto investoinniltaan halvempi kuin vastaava perinteinen välitasolla varustettu konesali. Vaadittavat tuotanto- ja työskentelyolosuhteet luodaan energiatehokkaasti rakennuksen ulkoseinille sijoitetuilla ilmastointikoneilla, jotka mahdollistavat rakennuksen tehokkaan tilankäytön.

LVI-urakan toteuttaa Suomesta käsin YIT Teollisuuden palvelut, jota avustaa paikallisissa asioissa YIT:n Puolan yhtiö.

Työn suunnittelu ja laitehankinnat alkavat heti. Asennustyöt alkavat huhtikuussa ja kestävät heinäkuun loppuun.

Jorma Mäkelä, teollisuuden ilmanvaihdon toimialapäällikkö, YIT Teollisuuden palvelut, puh. 040 843 7821
Ari Saarnio, Stora Enso, puh. +48 669 997 429

Virva Salmivaara
Viestintäjohtaja