YIT toteuttaa Icecapitalille kaksi asuntokohdetta

YIT ja ICECAPITAL Housing Fund III Ky ovat allekirjoittaneet sopimuksen kahden asunto-osakeyhtiön toteuttamisesta. Kirkkonummen Masalaan rakennettavaan Asunto Oy Kirkkonummen Kelloseppään valmistuu 40 asuntoa. Mäntsälän kylään toteutettava Asunto Oy Mäntsälän Peltolemmikki muodostuu kahdesta asuinkerrostalosta, joihin valmistuu yhteensä 50 asuntoa. Sopimuksen arvo on yhteensä noin 16 miljoonaa euroa. Rakennustyöt molemmissa kohteissa käynnistyvät syyskuussa 2013. Mäntsälän Peltolemmikki valmistuu lokakuussa 2014 ja Kirkkonummen Kelloseppä tammikuussa 2015.

”YIT:n kanssa solmitut kaupat jatkavat pitkäjänteistä yhteistyötä, jonka tavoitteena on sijoittaa rahaston varoja vapaarahoitteiseen asuntotuotantoon pääkaupunkiseudulle ja kasvukeskuksiin. Yritämme yhdessä löytää hankekokonaisuuksia, joissa pystymme tarjoamaan asuntoja vuokramarkkinoille kilpailukykyiseen hintatasoon”, toteaa ICECAPITAL REAMin toimitusjohtaja Wisa Majamaa.

Lisätietoja:

Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT, puh. 040 553 3833,
harri.isoviita@yit.fi

Wisa Majamaa, toimitusjohtaja, ICECAPITAL REAM Oy, puh. 040 826 1001,
wisa.majamaa@icecapital.fi

Avainsanat:

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 oikaistu pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,2 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä www.yitgroup.com/fi