YIT TOTEUTTAA INSTRULLE TOIMITILAT ESPOON SINIMÄKEEN

LEHDISTÖTIEDOTE           5.2.2010 klo 11:30
YIT TOTEUTTAA INSTRULLE TOIMITILAT ESPOON SINIMÄKEEN

YIT toteuttaa uudet toimitilat Instru Optiikka Oy:lle Espoon Sinimäkeen. Instrulle toteutetaan yhteensä noin 1 200 m2 varastotilaa sekä 1 900 m2 toimistotilaa. Instru Optiikka muuttaa uusiin tiloihin toukokuussa 2010. Kiinteistöön muuttaa myös Swarco Finland Oy.

Tapiola-yhtiöiden omistaman, noin 18 200 bruttoneliön suuruisen kiinteistön peruskorjaustyöt ovat osittain jo valmiit. YIT vastaa peruskorjauksen lisäksi kohteen vuokrauksesta. Kiinteistön ovat muuttaneet jo muun muassa lattiapäällystevalmistaja Karelia-Upofloor, kaluste- ja rakennusheloja maahantuova Hovila Oy, yleisö- ja yritystapahtumien tekninen toteuttaja Eastway Sound & Lighting Oy sekä dokumenttien hallinnan ja arkistoinnin asiantuntija Documentus Oy. Kohteen rakennuttamisesta vastaa Kiinteistö-Tapiola Oy.

- Sinimäentien toimitilat ovat herättäneet laajalti kiinnostusta ja tiloista on jo suurin osa vuokrattu. Turunväylän varsi on kehittymässä lähiaikoina merkittävästi, joten kysynnän odotetaan jatkuvan hyvänä, kertoo kohteen vuokrauksesta vastaava YIT:n asiakaspäällikkö Mia Halttunen.

Sinimäkeen tulossa myös uutta toimitilaa

Peruskorjattavaan kohteen lisäksi, kiinteistöön tullaan toteuttamaan myös 3 500 m2:n laajennushanke, joka käsittää asiakkaan tarpeiden mukaan suunniteltua logistiikka-, varasto- ja toimistotilaa.

- Sinimäentien laajennusosa on erinomainen vaihtoehto yrityksille, jotka hakevat varasto- ja logistiikkatilan lisäksi toimistotilaa pääkaupunkiseudulta hyvien kulkuyhteyksien varrelta, Halttunen jatkaa.

Lisätietoja: Timo Erkkilä, yksikönjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 540 4313, timo.erkkila@yit.fi Arto Nummela, kiinteistöjohtaja, Kiinteistö-Tapiola Oy, 040 754 9728, arto.nummela@tapiola.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 23 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

Kiinteistö-Tapiola Oy on täysin Tapiola-ryhmän omistama kiinteistösijoitus- ja kiinteistöjohtamispalveluja tuottava yritys. Yhtiön hallinnoiman kiinteistökannan arvo vuoden 2009 lopussa oli noin 2,3 miljardia euroa. Kiinteistö-Tapiola Oy:n hallinnoima kiinteistökanta sisältää toimisto-, liike-, logistiikka-, teollisuus-, hotelli- ja asuinkiinteistöjä. Vuokrattava pinta-ala on yhteensä noin 1,1 milj. m², tästä suurimman osan muodostavat toimisto- ja liikekiinteistöt.