YIT toteuttaa Suomen Rahapajalle uudet toimitilat Vantaalle

Sijoittajauutinen 13.12.2012 klo 12

YIT toteuttaa Suomen Rahapajalle uudet toimitilat Vantaalle

YIT toteuttaa Suomen Rahapaja Oy:lle uudet tuotanto- ja toimistotilat K3 Logistics -alueelle Vantaan Viinikkalaan. Kokonaisuudessaan lähes 10 000 neliön kokoiset tilat tulevat vastaamaan toiminnallisesti, taloudellisesti ja ympäristövastuullisesti euroalueen johtavan rahapajan tuotannon vaatimuksia. Kohteen rakennustyöt alkoivat elokuussa 2012 ja tilat valmistuvat kesällä 2013. Uusi kiinteistö tulee Suomen Rahapaja Oy:n omistukseen.

”Halusimme uudistaa toimitilamme nykypäivän tarpeita vastaavaksi ja mahdollistaa tuotantomme laajentumisen. Tutkimme useita vaihtoehtoja tilojemme sijainnille, joista K3:n alue osoittautui sopivimmaksi. Yhteistyössä YIT:n kanssa saimme tarpeisiimme räätälöidyt tilaratkaisut,” kertoo Suomen Rahapaja Oy:n toimitusjohtaja Paul Gustafsson.

Vantaan Viinikkala kehittyy teollisuusalueena

YIT:n kehittämä K3 Logistics -alue sijoittuu Kehäradan, kiitorata 3:n ja Kehä III:n väliin, mistä alueen nimikin juontaa juurensa. Suomen Rahapajan kiinteistö on alueen toinen rakennushanke. K3 Logistics tarjoaa monipuolista tilaa erilaisille logistiikkatoimijoille ja mahdollistaa lähes 30 hehtaarin kokonsa ansiosta mittavienkin kokonaisuuksien sijoittumisen alueelle.

”Suomen Rahapajan hankkeen toteuttaminen alueelle osoittaa K3:n sijainnin vahvuuden ja soveltuvuuden monenlaisiin tarpeisiin. Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme tarjota Suomen Rahapaja Oy:lle ja muille alueen tuleville toimijoille monipuolisia tiloja näinkin keskeiseltä paikalta ja hyvien yhteyksien ääreltä,” kertoo YIT:n logistiikkarakentamispalveluiden johtaja Jukka Hanhilahti.

Lisätietoja:
Jukka Hanhilahti, yksikön johtaja, Logistiikkarakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 557 6514, jukka.hanhilahti@yit.fi
Henna Karjalainen, viestintäjohtaja, Suomen Rahapaja Oy, puh. 050 575 9197, henna.karjalainen@mint.fi

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Suomen Rahapaja Oy on euroalueen vahvin rahapaja, joka omistaa sataprosenttisesti Saxonia Eurocoin GmbH:n Saksassa ja puolet Det Norske Myntverketistä Norjassa. Suomen Rahapaja suunnittelee, markkinoi ja lyö rahaa. Yhtiön omistaa Suomen valtio. Suomen Rahapaja valmistaa metallisia käyttörahoja, juhla- ja erikoisrahoja ja rahasarjoja. Vuonna 2012 Suomen Rahapaja julkistaa yhdeksän uutta juhlarahaa ja kaksi erikoisrahaa. Suoma-laisilla on mahdollisuus tutustua kolikoiden valmistamiseen tiedekeskus Heurekassa Kolikon tie -näyttelyssä. Lisää tietoa vuoden 2012 tapahtumista www.suomenrahapaja.fi