YIT toteuttaa tuotanto- ja logistiikkakiinteistön Mäntsälään

LEHDISTÖTIEDOTE                 27.09.2012 klo 10:00

YIT toteuttaa tuotanto- ja logistiikkakiinteistön Mäntsälään

YIT on solminut Nordico-trading Oy:n kanssa urakkasopimuksen lähes 4 000 m2:n Kehä V Logistics -nimisen tuotanto- ja logistiikkakiinteistön toteuttamisesta Kapulin yritysalueelle Mäntsälään. Kiinteistöön rakennetaan sekä varasto-, tuotanto- että toimistotiloja ja sen päävuokralainen on muoviteollisuuden komponentteja tuottava PRP-plastic Oy. Kehä V Logisticsin rakentaminen on käynnissä ja se valmistuu syyskuussa 2013. Hankkeen kokonaisarvo on noin 4 milj. euroa.

- Olemme tyytyväisiä voidessamme laajentaa tuotetarjontaamme sekä alueellisesti että hinnallisesti. Oleellisia tekijöitä tämän hankkeen käynnistymisessä ovat olleet Mäntsälän kunnan positiivinen asenne ja yhteistyöhalukkuus niin maankäyttö- kuin elinkeinoasioissakin, toteaa yksikön johtaja Jukka Hanhilahti YIT:n Suomen logistiikkarakentamispalveluista

YIT panostaa myös jatkossa pääkaupunkiseudun ulkopuolella sijaitsevien logistiikka- ja tuotantoyritysten palvelemiseen.

- YIT haluaa sijoittaa logistiikkakohteensa Uudellamaalla muutamiin tärkeimpiin liikenteen solmukohtiin, joissa rahdin ja työvoiman liikkuvuus toteutuu parhaiten. Nyt rakennettavan kiinteistön nimi, Kehä V Logistics, viittaa sen sijaintiin Kehä V:n eli Hanko-Hyvinkää-Porvoo-tien ja Valtatie 4:n vilkkaassa risteyksessä. Mäntsälän Kapuli on uusi kasvava teollisuusalue, jossa toimii myös Tokmannin keskusvarasto, kertoo YIT:n logistiikkatilojen kaupallisesta hankekehityksestä vastaava Heikki Lähdesniemi.

Jukka Hanhilahti, yksikön johtaja, Logistiikkarakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 557 6514, jukka.hanhilahti@yit.fi
Heikki Lähdesniemi, kaupallinen hankekehityspäällikkö, Logistiikkarakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 711 0266, heikki.lahdesniemi@yit.fi

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi