YIT TOTEUTTAA VILNAN YLIOPISTON UUDEN KAMPUKSEN ENSIMMÄISET RAKENNUKSET

LEHDISTÖTIEDOTE     22.2.2010 klo 13.00
 YIT TOTEUTTAA VILNAN YLIOPISTON UUDEN KAMPUKSEN ENSIMMÄISET RAKENNUKSET

YIT on allekirjoittanut sopimuksen Vilnan yliopiston kanssa National Open Access Science Communication and Information Center - rakennuksien (MKIC) toteuttamiseksi Liettuan pääkaupunkiin Vilnaan. Hankkeen kokonaislaajuus on noin 14.000 m2. Tilat sijaitsevat kolmessa 3-5 kerroksisessa rakennuksessa.
Rakennettavaan kohteeseen tulee sijoittumaan yliopiston kirjasto ja arkisto, kokoussali, lukusaleja, työhuoneita, varastoja, vastaanottotiloja. Hankkeen urakkasumma on noin MEUR 19 ja rakennusaika on 24 kuukautta.

MKIC tullaan rakentamaan Vilnaan Sunrise Valley- tiedepuiston alueelle. Sunrise Valley-alue profiloituu korkean teknologian alueeksi, jossa yhdistyvät korkea koulutus, tutkimus ja liike-elämä. Tulevaisuudessa on suunnitelmissa, että osa Vilnan yliopiston yksiköistä muuttaa alueelle. MKIC on ensimmäinen rakennuskokonaisuus uudella alueella, jonka ympärille muu alue rakentuu.
MKIC:hen keskittyy perinteinen ja elekronisen median osaaminen. Se tulee siten olemaan tulevaisuudessa informaatiokeskus alueelle muuttavien yritysten ja yhteisöjen tarpeisiin.

Kestutis Vanagas, varatoimitusjohtaja, AB YIT Kausta, puh. +370 6129 9822, kestutis.vanagas@yit.lt

Pasi Aarnio, kehitysjohtaja Baltia & CEE, YIT Rakennus Oy, puh. 040 714 9400, pasi.aarnio@yit.fi

Jouni Forsman, liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 519 0129, jouni.forsman@yit.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 23 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.