YIT toteuttaa VVO:lle kerrostaloja Hämeenlinnaan ja Järvenpäähän

YIT OYJ                        LEHDISTÖTIEDOTE                 20.6.2013 klo 14.00

YIT toteuttaa VVO:lle kerrostaloja Hämeenlinnaan ja Järvenpäähän

YIT ja VVO ovat allekirjoittaneet sopimuksen kerrostalokohteen rakentamisesta Hämeenlinnan Keinusaaren alueelle. Sopimuksen arvo on noin 5 milj. euroa. Keinusaaren asuntokohteen rakennustyöt aloitetaan kesällä 2013 ja kohteen 28 asuntoa valmistuvat elokuussa 2014.

YIT ja VVO solmivat samalla esisopimuksen koskien kahta Järvenpään Pajalaan rakennettavaa kerrostalokohdetta. Ensimmäisen asuntokohteen rakentamisen on suunniteltu alkavan syksyllä 2013. Kohteeseen nousee 4-kerroksinen asuintalo, joka muodostuu 44 asunnosta. Toisen kerrostalokohteen rakentaminen Pajalassa on tarkoitus käynnistää alkuvuonna 2014.

”Keinusaareen ja Pajalaan nousevat asuinalueet tarjoavat monipuolisia asumismahdollisuuksia ja viihtyisän ympäristön uusille asukkailleen. Pyrimme YIT:llä aktiivisesti kehittämään modernin asumisen tarpeisiin vastaavia aluehankkeita ja haluamme osaltamme olla mukana vauhdittamassa uusien aluekohteiden rakentumista”, sanoo Harri Isoviita, Asuntorakentamisen liiketoimintaryhmän johtaja YIT:stä.

”VVO etsii toteutettavia hankkeita hyvien liikenneyhteyksien varrelta. Sekä Keinusaari että Pajala täyttävät erinomaisesti sijainnilliset tavoitteemme”, kertoo VVO:n kiinteistöjohtaja Eero Saastamoinen.

Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Suomen rakentamispalvelut, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi
Eero Saastamoinen, kiinteistöjohtaja, VVO-yhtymä Oyj, puh. 0400 442 999, eero.saastamoinen@vvo.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, yli 25 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet yli sadan vuoden ajan asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2012 YIT:n liikevaihto oli noin 4,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi.

VVO on Suomen suurin valtakunnallinen vuokra-asuntoyritys, joka omistaa noin 40 000 vuokra-asuntoa 45 paikkakunnalla. Asunnoistamme noin puolet on vapaarahoitteisia ja puolet valtion tukemia. VVO perustettiin vuonna 1969. Tänään yritys on pääosin eläkevakuutusyhtiöiden ja ammattiliittojen omistama julkinen osakeyhtiö, jonka liikevaihto vuonna 2012 oli 335,4 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 70,3 miljoonaa euroa. Lähtökohtanamme on tarjota turvallista ja parempaa asumista.