YIT toteutti uniikin Leet-peliareenan Kotkaan

LEHDISTÖTIEDOTE                                                    7.9.2012 klo 16:30

YIT toteutti uniikin Leet-peliareenan Kotkaan

YIT on rakentanut ensimmäisen suomalaisen Leet-peliareenan yhteistyössä LEET Internationalin kanssa. Peliareena sijaitsee Kotkan kantasatamassa ja se toteutettiin entisen varastohallin sisään. Rakentaminen alkoi tämän vuoden huhtikuussa ja kohde valmistui elokuussa.

Uuteen urheilulajiin suunniteltu ja kehitetty skeittiramppia muistuttava peliareena on noin 45 metrin pituinen, 25 metrin levyinen ja 10 metrin korkuinen. Areena poikkeaa perinteisestä urheilukentästä muun muassa sen kaarevien erityisrakenteiden ja studiotekniikan vaatimusten vuoksi.

”YIT:llä on vahva kokemus urheiluhallien rakentamisesta, joten halusimme yhteistyöhön nimenomaan YIT:n kanssa. Yhteistyö sujui erinomaisesti ja lopputulos on erittäin onnistunut”, toteaa LEET Internationalin toimitusjohtaja Keni Simola.

”Otimme uuden innovatiivisen haasteen vastaan suurella innolla. Hyödynsimme osaamistamme ja ratkaisimme rakentamisen haasteet nopeasti. Tiukasta aikataulusta huolimatta projekti eteni aikataulussaan ja tuotantoyhtiö pääsi kuvaamaan tv-ohjelmaa sovitusti”, kertoo YIT:n Rakennustekniset palvelut -yksikön johtaja Petri Vuokila.

Peliareena avataan yleisölle lauantaina 8.9.2012 MTV3:n Voittajajoukkue-nimisen kilpailuohjelman lähetyksessä.

Kuva-aineisto on ladattavissa osoitteesta: http://yit.materialbank.net/NiboWEB/YIT/showCartPublicContent.do?uuid=3702020&random=105650&lang=en

Petri Vuokila, YIT Rakennus Oy, Rakennustekniset palvelut, yksikönjohtaja, puh. 040 839 9773, petri.vuokila@yit.fi

Keni Simola, Leet International Ltd., toimitusjohtaja, puh. 040 537 5002, keni@leetinternational.com

Kristina Broman