YIT tuo iloa talveen valaistuksella Tampereen Niemenrannassa

Lehdistötiedote                   25.10.2012 klo 11.30

YIT tuo iloa talveen valaistuksella Tampereen Niemenrannassa

YIT rakentaa Tampereella Näsijärven rantamaisemiin Niemenrannan uudelle asuinalueelle tulevina vuosina yhteensä noin 2700 asuntoa ja kodin noin 4000 ihmisille. Kaupunginosan rakennustyöt etenevät kolmessa vaiheessa. Monimuotoisen asuntotarjonnan uskotaan houkuttelevan alueelle niin seniori-ikäisiä kuin lapsiperheitä sekä nuoria aikuisia.

Niemen kartanon kaunis navettarakennus valaistaan syksyn ja talven kirkastukseksi 26.10.2012–31.3.2013. Valaistut jättipallot merkitsevät uuden kaupunginosan näyttävästi. Valot syttyvät Niemenrannan syysiltaan juhlistamaan viikonloppuna 26.–27.10.2012 pidettävää asuntonäyttelyä, jossa on esillä seitsemän inspiroivasti sisustettua kaupunkikotia. Asuntonäyttely tarjoaa valoa, elämyksiä ja ohjelmaa koko perheelle.

Niemenrannan kaupunginosa yhdistää luonnon ja kaupungin. Se tarjoaa asumisen helppoutta, turvallisen lähiympäristön ja liikkumisen vaivattomuutta. Kaupunginosan kaavoituksessa varataan tiloja mm. liikuntapaikoille ja virkistysalueille. Niemen kartanon suojellut rakennukset antavat kosketuksen alueen historiaan. Vanhan kartanomiljöön rakennuksille etsitään uusia käyttömahdollisuuksia, joista kaupunginosan asukkaat sekä muut tamperelaiset voivat nauttia.

Niemenrannan asemakaava mahdollistaa sujuvan ja turvallisen liikkumisen. Rantamaisemat vetävät virkistymään ja veneilemään. Tehokas joukkoliikenne yhdistää alueen kantakaupunkiin.

Lisätiedot:

Matti Joensuu, rakennuttajapäällikkö, Talorakennus Tampere, YIT Rakennus Oy, puh. 020 433 4600 tai 040 843 9990, matti.joensuu@yit.fi

Lisätietoja alueesta:
www.yitkoti.fi/niemenranta

Karttakuva on ladattavissa osoitteesta:http://yit.materialbank.net/NiboWEB/YIT/showCartPublicContent.do?uuid=3271294&random=491755&lang=en

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi