YIT vahvistaa asemiaan Aviapoliksen alueella Vantaalla

YIT vahvistaa asemiaan Aviapoliksen alueella Vantaalla

YIT laajentaa rakentamistoimintaansa Vantaan Aviapoliksen alueella ostamalla tontin osoitteesta Äyritie 1. Tontilla on rakennusoikeutta noin 25.000 m2, johon toteutetaan mittava tuotannollinen ja logistinen kiinteistö Aviator Trade Park. Kohteen myyjä on Citycon Oyj:n konserniin kuuluva Etelä-Suomen Kauppakiinteistöt Oy.

Aviator toteutetaan YIT:n logistisen rakentamisen Trade Park -konseptin mukaisesti, jossa joustavat tila- ja palveluratkaisut mahdollistavat korkeatasoisten toimisto- ja tuotantotilojen sijoittamisen varaston yhteyteen saman katon alle. Tilat räätälöidään käyttäjien tarpeiden mukaan ja ne voidaan jakaa useamman käyttäjän kesken, jolloin pienetkin yritykset voivat hyötyä Trade Park -konseptin synergiaeduista.

YIT:llä on ollut jo pitkään vahva jalansija Aviapoliksen alueen toimitilarakentamisessa. Jo toteutettujen rakennusten lisäksi kesällä valmistuvat uudet tuotanto- ja toimistotilat Suomen Rahapaja Oy:lle sekä kolmas neljän toimistorakennuksen Avia Line -kokonaisuudesta ja pysäköintitalo. Marraskuussa Tikkurilantien varrelle valmistuu Bisnespaja Avia, joka tarjoaa pienille ja keskisuurille yrityksille noin 5 000 m2:ä monitoimitilaa.

”Aviapolis lentoaseman lähiympäristössä on Vantaan kaupungin nopeimmin kehittyvä kaupunginosa. Keskeinen sijainti pääväylien ja lentoterminaalin läheisyydessä luo erinomaiset edellytykset yritysten liiketoiminnalle. Lisäksi alueella jo toimivat yritykset tarjoavat monia mahdollisuuksia synergiaetujen luomiseen”, toteaa yksikön johtaja Jukka Hanhilahti YIT:ltä.

Jukka Hanhilahti, yksikön johtaja, Logistiikkarakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 557 6514, jukka.hanhilahti@yit.fi

Harri Holmström, Operatiivinen johtaja, Citycon Oyj, puh. 040 845 5726

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, yli 25 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet yli sadan vuoden ajan asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2012 YIT:n liikevaihto oli noin 4,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi