YIT valittiin Lahden poliisitalon rakentajaksi

YIT OYJ Sijoittajauutinen 13.5.2016 KLO 9.00

YIT on allekirjoittanut sopimuksen Senaatti-kiinteistöjen kanssa Lahden poliisitalon rakentamisesta. Projekti toteutetaan allianssihankkeena Senaatti-kiinteistöjen Kärkihankemallin mukaan ja sen arvo on yli 20 miljoonaa euroa. Rakentaminen aloitetaan syyskuussa 2016 ja hanke valmistuu tammikuussa 2018.

Hanke käsittää Hennalan varuskunta-alueella Lahdessa sijaitsevan, vuonna 1973 valmistuneen muonituskeskus- ja liikuntarakennuksen perusparannuksen ja laajennuksen Lahden pääpoliisitaloksi. Hankkeen kokonaislaajuus on vajaat 11 000 neliömetriä.

Hankkeessa tehdään Hämeen poliisilaitokselle poliisitalokonseptin mukaiset toimivat ja nykypäivän tekniset, taloudelliset vaatimukset täyttävät terveelliset ja turvalliset tilat kustannustehokkaasti toteutettuna.

Sanna Kaje, johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Jukka Pohjola, aluejohtaja, Talonrakennus Kaakkois-Suomi, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 216 618,
jukka.pohjola@yit.fi

Sanna Kaje