YIT VOITTI VUODEN YRITYS 2011 -PALKINNON VENÄJÄLLÄ

LEHDISTÖTIEDOTE                      13.12.2011 klo 9.00

YIT VOITTI VUODEN YRITYS 2011 -PALKINNON VENÄJÄLLÄ

YIT-konsernin Moskovan alueella Venäjällä toimiva tytäryhtiö YIT Moskovia on voittanut Vuoden yritys 2011 -kilpailussa Korkea luotettavuus -sarjan.

YIT on todistanut luotettavuutensa koko rakennusalalle vaikeina aikoina. Vuosien 2008−2009 talouskriisin aikana YIT Moskovia ei keskeyttänyt yhtään hankettaan, vaan aloitti uusia kohteita aiemmin tehtyjen suunnitelmien mukaisesti. Hankkeet rakennettiin valmiiksi suunnitellussa aikataulussa tai jo ennen sovittuja määräaikoja.

Vuonna 2011 YIT Moskovia on kehittänyt aktiivisesti toimintaansa. Se on käynnistänyt 12 uutta kohdetta Moskovan lähialueiden kaupungeissa. Yritys on laajentunut rakennustoimintaansa maatieteellisesti myös kauempana Moskovasta sijaitseville tonteille.

− Olemme kiitollisia RBK-yritysryhmälle ja Vuoden yritys -kilpailun asiantuntijaneuvostolle siitä, että he antoivat toiminnallemme vuonna 2011 näin korkean arvion, kommentoi Moskovan alue -liiketoimintaryhmän aluejohtaja Juha Rissanen, joka vastaanotti palkinnon. − Ymmärrämme vastuumme asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme kohtaan. Tärkein palkkio meille on luottamus, jota asunnonostajamme osoittavat meille.

− Yritys koetaan luotettavaksi liikekumppaniksi. Esimerkkinä tästä on muun muassa tehokas yhteistyö johtavien venäläisten ja ulkomaalaisten pankkien kanssa. Pankit ovat valmiita myöntämään asuntolainoja YIT Moskovian asiakkaille hyvillä ehdoilla jo kohteiden rakentamisen alkuvaiheessa, sanoo YIT Moskovian pääjohtaja Valeri Kim.

Jokavuotinen Kansallinen Vuoden yritys -palkinto on maan liike-elämän erityislaatuinen tapahtuma, jossa kootaan yhteen vuoden liiketoimintatulokset. Palkinto tuo esiin parhaita yrityksiä, rakentaa venäläisen liike-elämän uutta imagoa ja edistää liiketoimintaetiikan uusia normeja maassa.

Valeri Kim, pääjohtaja, YIT Moskovia, valery.kim@yit-dom.ru, +7 495 229 7576
Juha Rissanen, aluejohtaja, Moskovan alue, juha.rissanen@yit-dom.ru, +7 985 764 9218

Virva Salmivaara
Viestintäjohtaja

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT Moskovia rakentaa asuntoja, kerros- ja pientaloja YIT Dom -brändin alla. Toimintaan kuuluu myös liikekiinteistöjen rakentaminen ja isojen investointihankkeiden toteuttaminen. Yritys tuottaa palveluja koko elinkaarelle: kehittämisestä ja suunnittelusta rakentamiseen ja valmiiden kiinteistökohteiden huoltoon. Yrityksen päätoiminta-alueena ovat Moskovan lähialueet. Valmiita sekä tulevia kohteita on myös Moskovassa ja Moskovan alueen ulkopuolella. YIT Moskovia on yksi suurimmista rakennusyrityksistä Moskovan lähialueilla ja kuuluu Venäjän Rakentajien liittoon.