YIT ylläpitää Orionin kiinteistöt

LEHDISTÖTIEDOTE               26.6.2009 klo 13.00

YIT ylläpitää Orionin kiinteistöt

YIT ja Orion ovat allekirjoittaneet tänään sopimuksen, jolla YIT ottaa vastuulleen Orionin kiinteistöjen teknisen huollon syyskuun alusta lähtien. Liikkeenluovutuksen yhteydessä YIT:n palvelukseen siirtyy 22 henkilöä ns. vanhoina työntekijöinä.

YIT tuottaa jatkossa kiinteistöjen teknisen ylläpidon ja määräaikaishuollot Orionin Espoossa, Turussa ja Kuopiossa sijaitseviin kiinteistöihin, joiden pinta-ala on yhteensä lähes 170 000 neliötä. Kolmivuotisen sopimuksen kokonaisarvo on yli 7 miljoonaa euroa.

”Tähänastista kokonaisvaltaisemmalla taloteknisen huollon ulkoistuksella Orionin toimitusketju pyrkii keskittymään omassa toiminnassaan lääketuotantoon ja diagnostisiin testeihin sekä niihin liittyvään tuotannolliseen ja tekniseen osaamiseen. Lääkevalmistuksen kunnossapito säilyy jatkossakin Orionin omana toimintona”, sanoo Toimitusketjun johtaja Pekka Konsi Orionilta.

”Sopimuksen taustalla on YIT:n ja Orionin pitkä yhteistyö kiinteistöjen ylläpidossa ja yhteinen halu kehittää kumppanuutta ulkoistuksen kautta. Palvelumme laajenevat Orionin kiinteistöjen teknisessä ylläpidossa. Toimintaympäristö on haasteellinen, koska tuotantotilojen olosuhteilla on erityiset vaatimukset. Orionilta meille siirtyvä henkilöstö tuntee nämä erityispiirteet ja vahvistaa ammattitaidollaan osaamistamme. Kiinteistöjen ammattimaisella ylläpidolla voidaan saavuttaa merkittäviä kustannussäästöjä. Uskomme myös, että pystymme sitä kautta tuomaan asiakkaillemme lisää kilpailukykyä heidän omassa toiminnassaan”, liiketoimintaryhmän johtaja Pekka Pöykkö YIT Kiinteistöteknisistä palveluista toteaa.

Lisätietoja: YIT Kiinteistötekniset palvelut: Pekka Pöykkö, liiketoimintaryhmän johtaja, puh. 0400 618 151, pekka.poykko@yit.fi Juha Juutinen, yksikönjohtaja, puh. 040 828 4072, juha.juutinen@yit.fi

Orion Oyj: Pekka Konsi, johtaja, Toimitusketju, puh. 050 966 2311

YIT Oyj

Veikko Myllyperkiö Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. YIT Kiinteistötekniset palvelut tuottaa Suomessa alansa markkinajohtajana kaikki taloteknisten järjestelmien asennuksiin, ylläpitoon ja korjauksiin sekä kiinteistöjen käyttöön liittyvät elinkaaripalvelut.

Orion on innovatiivinen eurooppalainen lääke- ja diagnostiikkayritys, joka painottaa liiketoiminnassaan lääkehoitojen ja diagnostisten testien kehittämistä globaaleille markkinoille. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä, lääkkeiden vaikuttavia aineita sekä diagnostisia testejä. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, tehohoito ja onkologiset hoidot. Konsernin liikevaihto vuodelta 2008 oli 710,7 miljoonaa euroa, ja konsernin palveluksessa on noin 3 100 henkilöä.