HYY Yhtymän tulos julki: 2,4 miljoonaa euroa voitonjakoa Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan toimintaan

Kiinteistö- ja finanssisijoituksiin sekä majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintaan keskittyvän HYY Yhtymän vuoden 2015 liikevaihto oli 35,0 miljoonaa euroa.

Yhtymän markkina-arvo vuoden lopussa oli 206,3 miljoonaa euroa ja tulos ennen sijoitustoimintaa 4,2 miljoonaa euroa. Tämä mahdollistaa 2,4 miljoonan euron voitonjaon Helsingin yliopiston ylioppilaskunnalle sekä varautumisen investointeihin ja liiketoiminnan kehittämiseen.

Sijoitustoiminnan sisältävä tulos ennen veroja nousi 5,5 miljoonaan euroon.

- Yhtymän vuoden 2015 tulos oli tavoitteita parempi. Myönteisen tuloskehityksen jatkuminen edellyttää strategiamme mukaisia onnistumisia varallisuuden hoidossa sekä palveluliiketoiminnassa, HYY Yhtymän toimitusjohtaja Antti Kerppola toteaa.

HYY Yhtymän vuosijulkaisuun sekä tilinpäätökseen ja toimintakertomukseen voi tutustua osoitteessa www.hyy.fi/yhtyma/vuosijulkaisu

Antti Kerppola, toimitusjohtaja, antti.kerppola@hyy.fi , 045 353 2187

Mikko Huttunen, yhtymäviestintä, mikko.huttunen@hyy.fi, 050 435 4512

HYY Yhtymä on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan vastuullinen varallisuudenhoitaja, joka on keskittynyt kiinteistö- ja finanssisijoituksiin sekä majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintaan. Omistajamme on opiskelija. Yhtymän liikevaihto vuonna 2015 oli 35,0 miljoonaa euroa ja tulos ennen satunnaisia eriä 5,5 miljoonaa euroa.