Porvoolainen kokoushotelli Kokousmylly sai Joutsenmerkin

Hotelli Kokousmyllylle on myönnetty Joutsenmerkki eli pohjoismainen ympäristömerkki osoituksena tiukkojen ympäristövaatimusten täyttymisestä. Joutsenmerkin hakeminen oli selvää hotellin suunnittelun alusta lähtien ja merkin vaatimuksia käytettiin suunnittelun ohjenuorana.

Joutsenmerkityssä hotellissa panostetaan ympäristöön. Merkin saadakseen hotellin tulee täyttää tiukat ja monipuoliset vaatimukset, jotka koskevat mm. energian ja veden kulutusta, kemikaalien käyttöä, ruokaraaka-aineiden alkuperää, jätehuoltoa, hankintoja sekä johtamisjärjestelmää. Käytännössä Joutsenmerkki näkyy hotellissa esimerkiksi vettä säästävinä hanoina, ympäristömerkittyinä pesuaineina, LED-lamppuina ja turvallisina sisustusmateriaaleina.

"Luomu- ja lähiruoan suosiminen sekä ympäristön huomioiminen eivät ole meille mikään muoti-ilmiö, vaan elämäntapa. Päätimme jo hotellia suunnitellessamme, että haemme Joutsenmerkkiä, jotta asiakkaamme saisivat myös puolueettomalta taholta vahvistuksen arvovalinnoillemme. Painotamme kaikessa toiminnassamme laatua, mistä yhtenä takeena ovat kestävät valinnat sekä luomu- ja lähiruoka", toteaa Kokousmyllyn toimitusjohtaja Leena Simojoki.

Kokousmylly on uusi, vuonna 2010 avattu kokoushotelli ja juhlatila Porvoon Ilolan kylässä, 45 minuutin matkan päässä Helsingin keskustasta ja 35 minuutin päässä lentokentältä. Hotelli sijaitsee rauhallisessa ja luonnonkauniissa ympäristössä. Se tarjoaa kokouspalveluja sekä vuokraa 200 hengen juhlasalia yksityis- ja yritystilaisuuksiin. Kokousmylly palvelee pääsääntöisesti vain yhtä ryhmää kerrallaan. Hotelli valmistaa kaikki ruuat omassa keittiössään ja leipomossaan. Annokset ovat pääosin lähi- ja luomuruokaa.

Toivotamme lehdistön edustajat tervetulleiksi Joutsenmerkin luovutustilaisuuteen hotelli Kokousmyllyyn!
Aika: keskiviikko 8.6. klo 13
Paikka:
Myllykyläntie 151, 07280 Ilola

LISÄTIEDOT:

Hotelli Kokousmylly
Toimitusjohtaja Leena Simojoki, puh. 040 507 2168, leena.simojoki@kokousmylly.fi
www.kokousmylly.fi

Asiantuntija Sami Karelahti, puh. 0424 281 404, sami.karelahti@motiva.fi
www.joutsenmerkki.fi

Joutsenmerkin hotelleille asettamiin vaatimuksiin voi tutustua lähemmin myös osoitteessa www.ymparistomerkki.fi/hotellitoiminta