Turkulainen Scandic Julia avautuu joutsenmerkittynä 6.6.2011

Scandic Julialle on myönnetty Joutsenmerkki eli pohjoismainen ympäristömerkki osoituksena tiukkojen ympäristövaatimusten täyttymisestä. Perusteellisen remontin ja laajennuksen läpikäynyt hotelli avataan yleisölle maanantaina 6.6.2001.

Joutsenmerkityssä hotellissa panostetaan ympäristöön. Merkin saadakseen hotellin tulee täyttää tiukat ja monipuoliset vaatimukset, jotka koskevat mm. energian ja veden kulutusta, kemikaalien käyttöä, ruokaraaka-aineiden alkuperää, jätehuoltoa, hankintoja sekä johtamisjärjestelmää. Käytännössä Joutsenmerkki näkyy hotellissa esimerkiksi vettä säästävinä hanoina, ympäristömerkittyinä pesuaineina, LED-lamppuina ja turvallisina sisustusmateriaaleina.

Vastaremontoitu Scandic Julia on Suomen 30. joutsenmerkitty hotelli. Profiloituminen ympäristöstä vastuunsa kantavaksi yritykseksi onkin yhä tärkeämpää hotelli- ja ravintola-alalla ja Joutsenmerkistä on muodostunut hotelleille yhä tärkeämpi kilpailuvaltti.

”Olen ylpeä saadessani avata Turun moderneimman sekä entistä isomman ja paremmin varustellun hotellin - nyt vielä joutsenmerkittynä. Molemmat Scandic-hotellit Turussa ovat nyt joutsenmerkittyjä, mikä on konkreettinen todiste Scandicin ympäristöarvojen tärkeydestä", sanoo hotellinjohtaja Mikko Henriksson.

”Scandic Julia on tuorein joutsenmerkitty hotelli Suomessa ja samalla kolmas joutsenmerkitty hotelli Turussa. Hotelli Julia suosii ympäristömerkittyjä tuotteita ja aamiainen on hyvin luomupainotteinen. Myös hotellin sijainti lähellä Turun toria, palveluita ja kaunista Aurajoen rantaa on ekologinen, sillä kulkeminen onnistuu niin jalkaisin kuin pyörälläkin. Niin, ja hotellin asiakkaat voivat lainata pyörän hotellista”, toteaa Ympäristömerkinnän asiantuntija Sami Karelahti.

Scandic Hotels on jo pian 20 vuoden ajan ollut kestävän matkailun edelläkävijäyritys ja suunnannäyttäjä. Kaikkiaan kolmelletoista Scandic-ketjun hotellille on nyt myönnetty Joutsenmerkki Suomessa. Muualla pohjoismaissa joutsenmerkittyjä Scandic-hotelleja on jo yhteensä yli sata. Scandic-hotelliketju palkittiin juuri Pohjoismaiden neuvoston vuoden 2011 luonto- ja ympäristöpalkinnolla.

Joutsenmerkin hotelleille asettamiin vaatimuksiin voi tutustua lähemmin osoitteessa www.ymparistomerkki.fi/hotellitoiminta

LISÄTIEDOT:

Scandic Julia
Hotellinjohtaja Mikko Henriksson, puh. 050 528 7393, mikko.henriksson@scandichotels.com
www.scandichotels.fi/Hotels/Countries/Suomi/Turku/Hotels/Scandic-Julia

Asiantuntija Sami Karelahti, puh. 0424 281 404, sami.karelahti@motiva.fi