Halu palvella asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla – kokonaisvaltaisesti.

Report this content

Tällä ajatuksella lähdin liikenteeseen kun minulle tarjoutui tilaisuus toimia apteekkarina Helsingin Ympyrätalon apteekissa. Kehoa ja mieltä tulee hoitaa kokonaisvaltaisesti. Kun nämä elementit ovat tasapainossa, voimme puhua hyvinvoinnista.  Laaja-alaiset terveys- ja hyvinvointipalvelumme tukevat mielestäni erittäin hyvin tärkeintä tehtäväämme lääkkeiden turvallista toimittamista ja lääkeneuvontaa.

Ympyrätalon apteekilla on vahvat perinteet apteekkitoiminnasta Hakaniemessä 126 vuoden ajalta. Apteekki on  Helsingin kahdeksanneksi vanhin apteekki ja ensimmäinen Pitkänsillan pohjoispuolelle perustettu apteekki. Toiminta käynnistyi Linnunlaulussa 2.7.1887 Sörnäisten apteekkina. Apteekin nimi muuttui Hakaniemen apteekiksi vuonna 1909 ja se on sijainnut eri paikoissa Hakaniemen torin laitamilla, kunnes siirtyi Ympyrätaloon vuonna 1968. Apteekin toiminta keskeytyi 7.2.2013 sattuneen tulipalon ja mittavan vesivahingon takia.

Lähes vuoden kiinniolon jälkeen Hakaniemen apteekki avautuu Ympyrätalon apteekkina 3.2.2014 täysin uusitulla konseptilla ja tiloilla uuden ajan apteekkimiljöönä. Rakentamisessa on otettu huomioon modernit asiakaslähtöiset ratkaisut, tieto- ja viestintäteknologia sekä esteettisyys. Apteekissamme asiointi on haluttu tehdä miellyttäväksi ja erityisesti intimiteettisuojaan on kiinnitetty huomiota. Lääkkeiden toimituspisteet ovat sijoitettu erilleen toisistaan, jonka lisäksi akustiikka ja musiikki pitävät henkilökohtaiset tietosi muiden asiakkaiden ulottumattomissa. Tähän olemme päässeet kuuntelemalla asiakkaita ja heidän tarpeitaan. Kaikki hyvinvointipalvelumme räätälöidään sinun tarpeidesi mukaan.  Ympyrätalon apteekki on edelläkävijä hyvinvointipalveluiden tarjoamisessa apteekkialalla.

Asiakkaat voivat istahtaa Hyvinvointibaariin lukemaan terveyteen ja kauneuteen liittyviä lehtiä sekä kirjoja, joita on myös myynnissä. Sieltä voi ostaa myös teetä ja kahvia sekä lisäksi voi valita mieleisensä virkistävän shotin tai smoothien, superfoodaineksista tehdyn terveen elämän energiajuoman. Juomia voi ostaa myös mukaan.

Apteekissa on moniammatillinen ja erityiskoulutettu henkilökunta. Farmaseuttimme antavat neuvontaa ja tekevät lääkekartoituksia, sairaanhoitajamme mittauspalveluja (verenpaine, kolesteroli, verensokeri, hemoglobiini, PEF, luunlujuus, silmänpaine),  rokotuspalveluja, suolahoitoja sekä esteettisiä laitehoitoja ja  kosmetologimme ja jalkahoitajamme kasvo-, vartalo- ja jalkahoitoja sekä Harmoniaa-yhdistelmähoitoja, jotka perustuvat kiinalaisen lääketieteen, vyöhykererapian ja kuumakiviterapian yhdistelmäsovellukseen. Lisänä käytetään tarvittaessa aromaattisia öljyjä.

Osteoporoosi eli luukato on maailmanlaajuinen kasvava ongelma. Sairautta ei yleensä todeta riittävän ajoissa, joten hoitotoimenpiteet helposti viivästyvät. Ympyrätalon apteekki haluaa tarjota Suomessa ensimmäisenä asiakkailleen entistä helpompaa ja luotettavampaa OsCare Sono-mittalaitetta luukadon tunnistamiseen, seulontaan ja hoitotoimenpiteiden jälkeiseen seurantaan. Uusi kotimainen osteoporoosin mittalaite toimii uudella tekniikalla. Ranteesta suoritettava mittaus on nopea, kivuton eikä tuota ionisoivaa röntgensäteilyä.  Tervetuloa tutustumaan!

Hyvinvointipalveluihin pääsee arkisin aamukahdeksasta iltakahdeksaan. Aikoja voi varata myös apteekin kotisivujen kautta. Apteekin pidennetyillä aukioloajoilla halutaan tarjota asiakkaille entistä paremmat mahdollisuudet hyvinvointipalveluiden käyttämiseen kullekin sopivaan ajankohtaan (ma-pe klo 8-21, la klo 9-18 ja su klo 12-18).

Apteekin tiloissa järjestetään koulutustapahtumia sidosryhmille sekä yleisölle avoimia terveysaiheisia luentotilaisuuksia, jossa eri alojen asiantuntijat jakavat tietoa ja keskustelevat kuulijoiden kanssa. Tulevan kevään aiheita ovat muun muassa vaihdevuosien kokonaisvaltaiset hoidot, suolahoidot sekä osteoporoosi.

..........................................................................................................................

Teillä on mahdollisuus tulla tutustumaan tiloihimme viikoilla  8 ja 9

Ilmoittautumiset mielellään osoitteeseen;  toimisto@ympyratalonapteekki.fi tai

puh. 040-5155698