Aldata toimitti Keskolle sirumaksupäätteet yli 1000 kauppaan

Aldata toteutti sirumaksupääteasennukset yli 1000 K-ryhmän kauppaan. Uusia maksupäätteitä asennettiin yli 4000 vajaassa vuodessa.

Kesko-konserni käynnisti vuonna 2010 hankkeen, jonka tehtävänä oli valita, integroida ja levittää uusi ja yhdenmukainen sirumaksupääte jokaiseen K-ryhmän kauppaan Suomessa. Samalla K-ryhmässä siirryttiin korttimaksutapahtumien käsittelyssä keskitettyyn, kansainväliset korttimaksamisen tietoturvastrandardit täyttävään ratkaisuun. Hankkeen tärkein tavoite oli korttimaksamisen turvallisuusriskien minimointi.

Sirumaksupäätteiden asennukset toteutti Keskon pitkäaikainen kumppani Aldata. K-ryhmän sirumaksupäätteen valintaa edelsi perusteellinen esiselvitys, jolla varmistettiin, että ratkaisu palveli parhaalla mahdollisella tavalla sekä asiakasta että kauppaa.

”Valitsimme Banksys Yomanin sirumaksupäätteen, joka on helppokäyttöinen, toimintavarma ja turvallinen. K-ryhmällä on nyt käytössään kansainvälisten korttiyhtiöiden tietoturvastandardit täyttävä korttimaksamisen ratkaisu, joka edustaa uusinta teknologiaa ja varmistaa tulevat kehitystarpeet”, kertoo projektipäällikkö Päivi Kukkonen Keskolta.

K-ryhmän maksupäätteiden levitysprojekti onnistui hyvin, vaikka lähtötilanteessa hanke tuntui valtavalta ponnistukselta.

”K-ryhmän huomattava myymälä- ja kassamäärä Suomessa asetti hankkeen suunnittelulle ja toteutukselle sellaisen mittakaavan, joka harvoin tulee tehtäväksi”, kertoo Aldatan projektipäällikkö Jukka Väisänen.

Hankkeen onnistumisen avaintekijöiksi Väisänen listaa tiiviin yhteistyön toimittajien ja asiakkaan kesken, kaikkien osapuolten joustamisen sekä tehokkaan projektinhallinnan.

Aldata
Jukka Väisänen, projektipäällikkö
jukka.vaisanen@aldata-solution.com

K-ryhmä
Päivi Kukkonen, projektipäällikkö
paivi.kukkonen@kesko.fi

Aldata lyhyesti

Aldata on maailmanlaajuisesti toimiva, alansa johtava kaupan alan kokonaisratkaisujen toimittaja vähittäis- ja tukkukaupan organisaatioille. Vuonna 1988 perustetulla Aldatalla on yli 20 vuoden kokemus kaupan alalle suunnatuista ratkaisuista, jotka oleellisesti parantavat käyttäjiensäliiketoimintaa, tavarantoimittajista loppuasiakkaisiin asti. Nykyään Aldatan asiakkaisiin kuuluu 15 maailman 30 suurimmasta kauppaketjusta, tuhansia kuluttajabrändejä sekä satoja kansallisia ja alueellisia liikeketjuja. Aldatan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä ja sen kaupankäyntitunnus on ALD1V. Lisätietoja osoitteesta www.aldata-solution.com .

Kesko lyhyesti

Kesko (www.kesko.fi) on johtava kaupan alan palveluyritys ja arvostettu pörssiyhtiö. Se toimii ruoka-, käyttötavara-, rauta-, auto- ja konekaupassa. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2000 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä.