BRIO Metrorata on vuoden 2011 lelu!

BRIO Metrorata on voittanut Suomen Leluyhdistyksen järjestämän Vuoden Lelu -kilpailun. Saman ansiokkaan tunnustuksen se saavutti myös Ruotsin vastaavassa kilpailussa, ja Saksassa BRIO Metrorata palkittiin Kultainen Keinuhevonen -palkinnolla.

BRIO Metrorata tarjoaa lapselle mahdollisuuden havainnoida ympäröivää maailmaa leikin kautta. Todellisuutta jäljittelevät metrovaunujen liukuovet, laiturialue, matkustajien istuimet sekä metrokartta tekevät leikkimisen jännittäväksi seikkailuksi. Kolmivaunuisessa metrojunassa lapsen huomion kiinnittävät mielenkiintoiset valot ja äänet.

”Olen erittäin tyytyväinen BRIO Metroradan saavuttamaan suosioon. Tuote muuttaa BRIO rautatiesarjan entistäkin kiinnostavammaksi ja jännittävämmäksi. Suunnittelijat ja insinöörit käyttivät paljon aikaa kehittääkseen tuotteen vastaamaan BRION vahvaa brändiä puisten rautateiden valmistajana. Olen ylpeä ja onnellinen, että BRIO Metrorata sai markkinoilla toivomamme hienon vastaanoton.“ kertoo tuotepäällikkö Michael Heun

Vuoden Lelu -kilpailun voittaja Suomessa

Lastenhoidon ammattilaisista ja esikouluikäisistä lapsista koostuva Suomen Leluyhdistyksen tuomaristo äänesti BRIO Metroradan voittoon Vuoden Lelu 2011-kilpailussa.

“BRIO on kehittänyt innovatiivisen uutuustuotteen, joka yhdistyy erinomaisesti klassiseen rautatiesarjaan. Maanalaista metroa jäljittelevä rata kiinnostaa etenkin tämän päivän kaupunkilaislapsia. Uudenlainen idea, joka toimii hyvin lasten keskuudessa.”, perustelee tuomaristo valintaansa.

Vuoden Lelu Ruotsissa

Ruotsin Leluyhdistys valitsi BRIO Metroradan vuoden leluksi. Raadin mukaan BRIO Metrorata on uudenaikainen keksintö, joka liittää klassisen junaradan nyky-yhteiskuntaan ja näyttää perinteikkään lelun nykypäivän joukkoliikenteen silmin. BRIO Metrorata avaa ovet lapsen luovuudelle ja mielikuvitukselle.

Saksasta arvostettu palkinto

BRIO Metrorata on palkittu Kultainen Keinuhevonen -palkinnolla Saksassa, joka on arvostettu tunnustus Saksan kuluttajamarkkinoilla. Palkinto julkistetaan saksalaisessa Familie & Co -lehdessä yhteistyössä Saksan Leluyhdistyksen kanssa.

Joka vuosi Nuremberg Toy Fair tuo markkinoille noin 70 000 uutta lelua. Toimittajat testaavat niistä satoja ja asettavat ehdolle ainoastaan pienen osan. Tämän jälkeen vanhemmista, lapsista ja ammattilaisista koostuva raati valitsee voittajat viidessä eri kategoriassa. BRIO Metrorata ylsi sarjansa voittajaksi.

"Lapset ja heidän vanhempansa ovat parhaita leluasiantuntijoita. Nykypäivänä leluilta vaaditaan laatua, mielenkiintoisuutta, kekseliäisyyttä sekä ominaisuuksia, jotka kehittävät lasta” ,toteaa Dirk Müller, Familie & Co -lehden päätoimittaja

BRIO Metrorataa myyvät hyvin varustetut leluja myyvät liikkeet.

Tietoa BRIO-tuotteiden jälleenmyyjistä saat osoitteesta:

Lisätiedot ja kuvapyynnöt:

Scanditoy Oy

Satu-Maija Kaunisto

satu-maija.kaunisto@scanditoy.com

Painokelpoisia kuvia voi ladata myös osoitteesta: www.brio.net/pressrelease