Eckerö Linella jälleen ennätyksellinen kausi takana

Helsinki–Tallinna-reittiä liikennöivä Eckerö Line rikkoi taas ennätyksiä kesäkaudellaan. Heinäkuussa Eckerö Line rikkoi kaikki kuukausikohtaiset matkustajaennätyksensä, ja kuljetettujen autojen määrä oli kaikkien aikojen suurin koko kesäkaudella.

Eckerö Line kuljetti kesä–elokuun aikana 333 485 matkustajaa. Kasvua edellisvuoteen oli 3,5 prosenttia. Heinäkuussa menivät rikki kaikki kuukausikohtaiset matkustajaennätykset, kun Eckerö Line kuljetti yhteensä 130 005 matkustajaa (7/2010: 121 978 matkustajaa). Matkustajamäärä kasvoi noin 7 prosentilla edellisestä ennätyksestä, joka tehtiin viime vuoden heinäkuussa.

Automatkustajia oli tänä kesänä liikkeellä erityisen paljon. Eckerö Line kuljetti kesä-elokuussa yhteensä 40 002 autoa (2010: 34 109 autoa), mikä on yhtiön historian suurin tulos kuljetettujen autojen määrässä. Edellisvuoteen verrattuna kuljetettujen autojen määrä kasvoi kesä–elokuussa 17,3 prosenttia.

Rahtiliikenteessä kasvu on ollut edelleen huimaa, maailmantalouden näkymistä huolimatta. Eckerö Linen kuljettaman rahdin määrä kasvoi kesä–elokuussa peräti 43,9 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Eckerö Linen markkinaosuus rahtiliikenteessä on kasvanut tänä vuonna 23:sta 31 prosenttiin.

- Olemme jo aikaisemmin rikkoneet ennätyksiä sekä matkustaja- että rahtivolyymeissa, ja tänä kesänä vielä automäärissäkin. On ilahduttavaa huomata, että myös automatkustajat ovat löytäneet meidät ja suomalaisen, kilpailijoista poikkeavan, konseptimme, toimitusjohtaja David Lindström iloitsee.

David Lindström, toimitusjohtaja
Eckerö Line
david.lindstrom@eckeroline.fi

Vuonna 1994 perustettu Eckerö Line Oy Ab on suomalainen Helsingin ja Tallinnan välillä säännöllistä laivaliikennettä harjoittava yhtiö, joka kuuluu vuonna 1961 perustettuun Eckerö-konserniin. Matkustaja-alus m/s Nordlandialla liikennöivä yhtiö tarjoaa erilaisia matkailupalveluita Tallinnan päiväristeilyistä laadukkaisiin hotellimatkoihin Virossa sekä lisäksi rahtipalveluita rahtialus m/s Translandialla. Yhtiön laiva m/s Nordlandia on ainoa Suomen lipun alla Tallinnaan liikennöivä matkustajalaiva, ja Eckerö Line on ainoa laivayhtiö reitillä, jolla on oikeus käyttää suomalaisen palvelun Avainlippu-tunnusta. Vuonna 2010 Eckerö Linen matkustajamäärä oli noin 930 000 matkustajaa. Lisätietoja www.eckeroline.fi