Eckerö Linella nautitaan jälleen Suomi-herkkuja

Eckerö Linen m/s Nordlandialla vietetään Suomi-herkkujen juhlaa -teema-viikkoja 11.10.–14.11.2012. Nyt jo kolmannen kerran koottava herkku-pöytä tarjoaa tänä syksynä myös nostalgisia paloja m/s Nordlandian menneiltä vuosilta.

Teemaviikoilla tarjotaan laivan ravintoloissa parhaista kotimaisista raaka-aineista ja kauden antimista valmistettuja ruokia. Runsain kattaus löytyy EckeröBuffetissa.

– Totta kai suomalaisena laivayhtiönä haluamme edistää suomalaista ruokaperinnettä sekä nostaa kotimaiset ruoat ja raaka-aineet niille kuuluvaan arvoonsa. Keittiömestarimme ovat jälleen loihtineet upean kokonaisuuden Nordlandian rakastetuimmista resepteistä vuosien varrelta sekä uudemmista Suomi-herkuista, myynti- ja markkinointijohtaja Ida Toikka-Everi kertoo.

Herkkupöytä on katettu

EckeröBuffetin alkupalapöytään on katettu runsaasti kalaherkkuja, kuten savustettua kampelaa, tervasilakoita, siikamoussea ja kaviaarisilakkaa paahdetulla tummalla leivällä.

Pääruokina tarjoillaan perinteisen suomalaisen pitopöydän parhaimmistoa: riistakäristystä, vasikan maksaa, lihapullia lampaanlihasta sekä lämminsavustettua lohta ja paahdettua kananrintaa. Lisukkeina maistuvat omenainen perunagratiini tai uunissa haudutetut juurekset ja gratinoidut ruusukaalit.

Jälkiruokapöydässä valloittavat suomalaiset marjat. Puolukkarahka, mustikkapiirakka vaniljakermalla, tyrnimarjakiisseli ja vaniljajugurtti sekä suklaakakku vadelmakermalla korostavat marjojen hyviä puolia. Pöydästä löytyy myös syksyn hedelmiä ja valikoima juustoja.

EckeröBuffetin hinta on ennakkoon ostettuna 25 euroa. Ruokajuomat, kuten valko- ja punaviini sekä olut hanasta ja kahvi, sisältyvät hintaan.

À la carte -ravintola EckeröBistro tarjoaa alkuruoaksi muun muassa savuporotoastia, hillottuja kantarelleja ja puolukkacremeä. Pääruoaksi voi valita paistettua siikafilettä ja punajuurikastiketta. Aterian kruunaa suklaaparfait ja tyrnimarjavaahto.

Ida Toikka-Everi, myynti- ja markkinointijohtaja
puh. 0400 422 391

ida.toikka-everi(at)eckeroline.fi

Eckerö Line Ab Oy on suomalainen Helsingin ja Tallinnan välillä säännöllistä laivaliikennettä harjoittava yhtiö, joka kuuluu vuonna 1961 perustettuun Eckerö-konserniin. Eckerö Line on perustettu vuonna 1994 ja se liikennöi kahdella aluksella. Yhtiö tarjoaa matkailupalveluita Tallinnan päiväristeilyistä laadukkaisiin hotellimatkoihin sekä rahtipalveluita. Yhtiön laiva m/s Nordlandia ja 31.12.2012 Nordlandian korvaava uusi m/s Finlandia on ainoa Suomen lipun alla Tallinnaan liikennöivä matkustajalaiva. Eckerö Line on ainoa laivayhtiö reitillä, jolla on oikeus käyttää suomalaisen palvelun Avainlippu-tunnusta. Vuonna 2011 Eckerö Linen matkustajamäärä oli noin 940 000 matkustajaa. Lisätietoja www.eckeroline.fi