Eckerö Linen Finlandia-alus kiinnostaa ennätyksellisen paljon matkustajia

Uusi m/s Finlandia siivitti Eckerö Linen matkustajamäärät 82 prosentin kasvuun vuoden takaiseen verrattuna. Myös kuljetettujen autojen osalta saavutettiin 72 prosentin kasvu edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.

Tammi–helmikuussa Helsinki–Tallinna-reittiä liikennöivä Eckerö Linen Finlandia-alus kuljetti yhteensä 155 469 matkustajaa (1–2/2012: 85 587) ja 18 746 ajoneuvoa (1–2/2012: 10 520). Helmikuun matkustajamäärä oli Eckerö Linen historiassa kaikkien aikojen suurin.

Eckerö Linen matkustajaosuus nousi Helsingin ja Tallinnan välisessä liikenteessä 10:stä 16,7 prosenttiin tammi–helmikuussa.

– Uusi laiva, entistä paremmat lähtöajat ja aikaisempaa lyhyempi matka-aika palvelevat hyvin asiakkaitamme. Uuden, rauhallisempaan matkantekoon tarkoitetun Extra-luokan myötä olemme myös tavoittaneet uusia matkustajaryhmiä, Eckerö Linen toimitusjohtaja Irja Hanelius pohtii kasvuun johtaneita tekijöitä.

M/s Finlandian aikataulut muuttuvat entistä matkustajaystävällisemmiksi, kun 5.3. alkaen m/s Finlandia viipyy Tallinnassa tunnin pidempään. Tallinnassa oloaika pitenee viiteen ja puoleen tuntiin. Tämä palvelee etenkin päiväristeilijöitä.

– Länsiterminaalin matkustajaliikenne on viime vuosina ollut hyvässä kasvussa, ja myös Satama haluaa kehittää palveluja, Helsingin Sataman matkustajasatamien johtaja Kari Noroviita kertoo.

Helsingin Satama rakentaa Länsiterminaaliin uutta lauttapaikkaa, jota m/s Finlandia tulee käyttämään. Laituri ja maihinnoususillat valmistuvat juhannuksena 2013.

Irja Hanelius, toimitusjohtaja
irja.hanelius(at)eckeroline.fi

Kari Noroviita, johtaja
Helsingin Satama