Eckerö Linen matkustajamäärä jatkoi kasvuaan

Ainoan suomalaisen Helsingin ja Tallinnan välillä liikennöivän laivayhtiön Eckerö Linen matkustamäärä oli tammi–huhtikuussa 230925 eli noin 2 prosenttia edellistä vuotta suurempi.

Viro on edelleen yksi suomalaisten matkailijoiden suosikkikohteista. Matkailijamäärien lisäksi kasvoi erityisesti kuljetettujen henkilöautojen määrä, joka tammi–huhtikuussa oli 11 prosenttia edellisvuoden vastaavaa ajanjaksoa suurempi. Suomenlahden yli Eckerö Linen kyydissä matkasi 42 534 autoa. Henkilöautojen määrän kasvu kertoo, että entistä useampi ottaa mukaansa henkilöauton ja suuntaa Tallinnasta muualle Viroon ja Baltiaan.

– Kevään matkustajamäärien perusteella uskomme matkailun kasvavan Suomen ja Viron välillä edelleen. Erityisesti automatkailu näyttää kiinnostavan suomalaisia. Tähän kasvavaan kysyntään vastaamme uudella laivalla, joka aloittaa liikennöinnin syksyllä, kertoo Eckerö Linen toimitusjohtaja Irja Hanelius.

Irja Hanelius, toimitusjohtaja
irja.hanelius (at) eckeroline.fi

Eckerö Line Ab Oy on suomalainen Helsingin ja Tallinnan välillä laivamatkailua harjoittava yhtiö, joka kuuluu vuonna 1961 perustettuun Eckerö-konserniin. Eckerö Line on perustettu vuonna 1994, ja se liikennöi kahdella aluksella. Yhtiö tarjoaa matkailupalveluita Tallinnan päiväristeilyistä laadukkaisiin hotellimatkoihin sekä rahtipalveluita. Yhtiön laiva m/s Nordlandia on ainoa Suomen lipun alla Tallinnaan liikennöivä matkustajalaiva, ja Eckerö Line on ainoa laivayhtiö reitillä, jolla on oikeus käyttää suomalaisen palvelun Avainlippu-tunnusta. Vuonna 2011 Eckerö Linen matkustajamäärä oli noin 940 000 matkustajaa. Lisätietoja www.eckeroline.fi