Eckerö Linen matkustajamäärä kasvoi 50 prosenttia

M/s Finlandia kasvatti tammi–toukokuussa Eckerö Linen matkustajamääriä 50 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna.  Myös autoja kuljetettiin laivalla 52 prosenttia enemmän kuin viime vuonna vastaavana ajankohtana.

Tammi–toukokuussa Helsinki–Tallinna-reittiä liikennöivä Eckerö Linen Finlandia-alus kuljetti yhteensä 424 791 matkustajaa (1–5/2012: 295 791 matkustajaa). Toukokuussa matkustajamäärä oli 99 690, kasvua edellisvuoteen oli 25 prosenttia.

Viro on edelleen yksi suomalaisten matkailijoiden suosikkikohteista. Matkailijamäärien lisäksi kasvoi myös kuljetettujen henkilöautojen määrä, joka tammi–toukokuussa oli 52 prosenttia edellisvuoden vastaavaa ajanjaksoa suurempi. Suomenlahden yli Eckerö Linen kyydissä matkasi 50 044 (1–5/2012: 34 314) autoa.

– Päiväristeilyjen lisäksi entistä enemmän ostetaan hotellimatkoja Tallinnan lisäksi myös Tarttoon, Pärnuun ja Saarenmaalle. Lyhyiden ajomatkojen ansiosta kaupunkeihin ehtii tutustua minilomallakin, Eckerö Linen toimitusjohtaja Irja Hanelius kertoo Viron-matkailun trendistä.

Uusi maihinnoususilta sujuvoittaa matkustamista

Helsingin Satama on rakentanut Länsiterminaaliin uuden maihinnousurakennuksen ja laituripaikan LJ5, jota Finlandia-alus tulee käyttämään. Laituri ja maihinnoususillat valmistuvat juhannusviikolla.

– Uusi maihinnoususilta lyhentää merkittävästi kävelymatkaa laivaan. Näin matkustamisesta tulee aikaisempaa helpompaa ja mukavampaa, Hanelius iloitsee.

Irja Hanelius, toimitusjohtaja
irja.hanelius(at)eckeroline.fi

Eckerö Line Ab Oy on suomalainen Helsingin ja Tallinnan välillä säännöllistä laivaliikennettä harjoittava yhtiö, joka kuuluu vuonna 1961 perustettuun Eckerö-konserniin. Eckerö Line on perustettu vuonna 1994.  Yhtiö tarjoaa matkapalveluita Tallinnan päiväristeilyistä laadukkaisiin hotellimatkoihin sekä rahtipalveluita. Yhtiön laiva m/s Finlandia on ainoa Suomen lipun alla Tallinnaan liikennöivä matkustajalaiva. Eckerö Line on ainoa laivayhtiö reitillä, jolla on oikeus käyttää suomalaisen palvelun Avainlippu-tunnusta. Vuonna 2012 Eckerö Linen matkustajamäärä oli noin 921.000 matkustajaa. Lisätietoja www.eckeroline.fi