EISA palkitsi Sonyn innovaatiot neljällä Paras tuote -palkinnolla

• Vuoden Blu-ray-soitin: BDP-S780
  • Vuoden perhevideokamera: Handycam HDR-PJ10E
  • Vuoden kompaktikamera: Cyber-shot DSC-HX9V

Sonyn innovaatiot ja ammattitaito ovat jälleen kerran saaneet tunnustusta EISA:lta (EuropeanImaging and Sound Association), joka on Euroopan suurin multimediaorganisaatio. Vuoden 2011–2012 EISA-tuomaristo on antanut neljä Paras tuote -palkintoa Sonyn digitaalisen kuvantamisen ja kotiviihteen tuotteille.

Vuoden 2011–2012 LCD-televisio: BRAVIA KDL-55HX920
HX920:ssa yhdistyvät loistava katselukokemus sekä kätevät Internet-ominaisuudet, ja sillä voi katsoa haluamaansa sisältöä milloin tahansa. Älykkäitä ominaisuuksia pullollaan oleva televisio sisältää erinomaista kontrastia tuovan Intelligent Peak LED -taustavalon ja Motionflow XR 800:n, jonka ansiosta kuvanlaatu on erinomainen. LCD-television X-Reality PRO -kuvaprosessori takaa korkealaatuisen 2D- ja 3D-katselun.

Vuoden2011–2012 Blu-ray-soitin: BDP-S780
BDP- S780 Blu-ray-soitin on ylivertainen 3D-teräväpiirtokuvanlaadussa. Edistyksellinen kohinanpoistoteknologia (Advanced IP Content NoiseReduction Pro) tarkentaa sumeat kuvat ja toistaa terävänä rakeisetkin internetvideot ja muun heikkolaatuisemman verkkosisällön. Super BitMapping -teknologia toistaa kuvat kirkkaana ja puhtaana myös internet-sisällöllä. Laitetta voi kauko-ohjata älypuhelimeen asennetun Media Remote -sovelluksen avulla.

Vuoden 2011–2012 perhevideokamera: Handycam HDR-PJ10E
Sonyn Handycam HDR-PJ10E tarjoaa mahtavan katselukokemuksen. Siinä olevan sisäänrakennetun projektorin avulla videot ja kuvat voi heijastaa seinälle tai muulle tasaiselle pinnalle missä ja milloin vain. Stereokaiuttimet, joissa on ClearPhase ja digitaalinen S-Master-vahvistin, tuottavat kirkkaan ja dynaamisen äänen.

Vuoden 2011–2012 kompaktikamera: Cyber-shot DSC-HX9V
Pieni ja kevyt HX9V on erittäin suorituskykyinen. Se sisältää useita Sonyn huippuinnovaatioita, kutenExmor R™ CMOS -kennon, Full HD -videokuvauksen, älykkään pyyhkäisypanoraaman, erilaisia 3D-kuvausmahdollisuuksia sekä taustansumennus- ja GPS-/kompassitoiminnot.

EISA on yhdistys, jolla on jäseninään 50 audioon, videoon, valokuvaukseen ja mobiilielektroniikkaan keskittynyttä lehteä 19 Euroopan maasta. Myös tämän vuoden voittajat valitsi tuttuun tapaan raati, joka koostui sekä alan toimittajista että riippumattomista teknisistä asiantuntijoista. Vuoden 2011–2012 EISA-palkinnot annetaan Berliinissä 2. syyskuuta 2011.

Lisätietoa palkituista tuotteista sekä raadin perustelut löytyvät oheisesta liitteestä alkuperäisellä kielellä (englanniksi).

Lisätietoja ja kuvia:
Viestintätoimisto Taitomylly, Heli Virtanen, 010 239 3304 / sony.press@taitomylly.fi

Kuvia palkituista tuotteista löytyy osoitteesta www.sonynordicimages.net, ja logot osoitteesta http://www.sonynordicimages.net/eisa-awards.

Tietoja Sonysta
Sony on johtava kansainvälinen ääni-, kuva-, viestintä- ja informaatiotekniikan kehittäjä niin yksityis- kuin ammattituotteissa ympäri maailman. Sony tunnetaan sen AV-tuotteista, kuten BRAVIA™-teräväpiirtotelevisioista, Cyber-shot™-digikameroista, Handycam®-videokameroista ja Walkman®-MP3-soittimista sekä VAIO™-tietokoneista ja ammattilaisten teräväpiirtoisista broadcasting-välineistä, kuten XDCAM™ HD. Sony tarjoaa teräväpiirtoisia tuotteita tuottamisesta esittämiseen. Sen elektroniikka, musiikki, kuvat, pelit ja online-liiketoiminta tekevät yhtiöstä maailman johtavan viihdebrändin. Sony työllistää noin 170 000 työntekijää maailmanlaajuisesti.

Sony tekee pitkäaikaista yhteistyötä jalkapallon parissa. Se on UEFA ChampionsLeaguen virallinen sponsori vuoteen 2012 saakka, FIFA:n virallinen kumppani vuoteen 2014 saakka sekä kansainvälinen FIFA World Cup™ -sponsori vuosina 2010 sekä 2014.

Lisätietoja Sony Europesta saa osoitteeesta http://www.sony-europe.com ja http://www.sony-europe.com/presscenter

“Sony”, “WALKMAN”, “VAIO”, “Cyber-shot”, “Handycam”, “α”, “BRAVIA” ja “XDCAM” ovat Sonyn rekisteröityjä tavaramerkkejä. Muut mainitut tavaramerkit ovat rekisteröity omille omistajilleen.