Euracon uudisti hallitustaan kahdella jäsenellä

Euraconin hallitus valittiin toukokuun alussa. Hallitukseensa Euracon sai uusiksi jäseniksi viestintätoimisto Taitomyllyn perustajan ja toimitusjohtajan Susanna Paloheimon sekä Petri Roligin, joka on työskennellyt aikaisemmin muun muassa Suominen Oyj:n toimitusjohtajana. Paloheimo ja Rolig valittiin Pauli Kulvikin ja Pauli Suutarisen tilalle.

– Hallitustyöskentelyyn halusimme vankkaa kokemusta ja vahvaa osaamista brändin rakentamisesta ja markkinoinnista sekä pakkausalasta ja raaka-ainehallinnasta, kertoo toimitusjohtaja Peter Fredman, jonka luotsaaman yrityksen Eskimo-tuotemerkki täyttää tänä vuonna 50 vuotta.

– Meidän on kyettävä erottautumaan entistä vahvemmin koti- ja vientimarkkinoilla, Fredman jatkaa.

Susanna Paloheimo (s. 1968) on viestinnän, markkinoinnin ja yrittäjyyden asiantuntija, jolla on vankka kokemus ylimmän johdon konsultoinnista. Osaamista hänellä on erityisesti vähittäiskaupasta ja elintarviketeollisuudesta sekä teknologiayrityksistä. Paloheimo on ollut mukana rakentamassa niin maailman johtavia kuin Suomen suurimpiakin tuotemerkkejä. Hänet tunnetaan yrittäjyyden puolestapuhujana, joka innostuu erityisesti puhtaasta teknologiasta ja vihreästä energiasta. Paloheimo on mukana myös Taitomyllyn hallituksessa sekä osakkaana ja hallituksen jäsenenä HRKakspistenollassa. Hän on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri.

Petri Rolig (s. 1963) on työskennellyt Suominen Oyj:ssa sekä toimitusjohtajana että varatoimitusjohtajana. Roligilla on merkittävää osaamista pakkausliiketoiminnasta ja kuluttajatuotteiden arvoketjusta. Roligin toimitusjohtaja-aikana vuonna 2011 Suomisella tehtiin merkittävä yrityskauppa, joka kasvatti yhtiön liikevaihtoa silloisesta 180 miljoonasta eurosta nykyiseen 500 miljoonaan euroon. Rolig on vastannut myös Huhtamäki-konsernin tuotekehityksestä 2001–2006 sekä toiminut Stora Ensossa eri tehtävissä vuosina 1995–2001. Rolig on koulutukseltaan diplomi-insinööri.

Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Christian Fredman (s. 1949) ja hallituksen jäseninä Euraconin toimitusjohtaja Peter Fredman (s. 1974) ja logistiikkajohtaja Clas Fredman (s.1972).

Peter Fredman, toimitusjohtaja

peter.fredman@euracon.com

Euracon Oy on suomalainen perheyritys, joka valmistaa päivittäistavaroita leivontaan ja ruoanvalmistukseen sekä ruokien pakastamiseen, tuoresäilytykseen, kattamiseen ja pakkaamiseen. Suomalaiset kahvinsuodattimet ovat yksi Euraconin monista kärkituotteista. Lisäksi yritys valmistaa johtavia tuotteita Suomen markkinoiden suurkeittiöhygieniaan ja kuljettamiseen. Euracon tarjoaa myös elintarviketeollisuudelle pakkausratkaisuja. Euraconin pääkonttori sijaitsee Espoossa, ja tehdas Lapissa. Vuonna 2011 yrityksen liikevaihto oli 24 miljoonaa euroa, josta viennin osuus oli 15 prosenttia. Henkilökunnan määrä on 80. Lisätietoja Euraconista löydät osoitteesta euracon.com.