Euroopan parlamentin vaalikampanja katukuvaan toukokuussa

Euroopan parlamentin Eurooppavaalien tiedotuskampanja käynnistyy toden teolla toukokuussa. Kampanjan toteutuksesta Suomessa vastaa Viestintätoimisto Taitomylly yhteistyössä Euroopan parlamentin tiedotustoimiston kanssa. Euroopanlaajuisen kampanjan on suunnitellut Taitomyllyn saksalainen kumppanitoimisto Scholz & Friends.

Taitomylly on ollut Euroopan parlamentin virallinen yhteistyökumppani viime syksystä lähtien. Kesäkuun 7. päivä järjestettävät Eurooppavaalit ovat nelivuotisen sopimuksen ensimmäinen suuri hanke. Eurooppavaalien tiedotuskampanja toteutetaan nyt ensimmäistä kertaa kaikissa 27 maassa samannäköisenä ja -henkisenä.

- Aikaisemmin jäsenvaltiot ovat tehneet omia vaalikampanjoitaan, mutta tällä kertaa parlamentti halusi korostaa jäsenvaltioiden yhtenäisyyttä myös kampanjan tasolla. On hienoa olla toteuttamassa uutta kampanjakonseptia ammattitaitoisen, kansainvälisen porukan mukana, Taitomyllyn toimitusjohtaja <b>Henrik Resman</b> sanoo.

Institutionaalisessa tiedotuskampanjassa tuodaan esiin tärkeitä eurooppalaisia teemoja ja muistutetaan niistä asioista, joista Euroopan parlamentti päättää.

- Esimerkiksi energiakysymykset, ruoan puhtaus ja laatu sekä julkisten varojen käyttökohteet ovat varmasti jokaiselle suomalaiselle ja eurooppalaiselle tärkeitä asioita. Tiedotuskampanjassa haluamme tuoda esiin sen, että jokainen äänioikeutettu voi äänestämällä valita, miltä yhteinen tulevaisuutemme näyttää, Henrik Resman sanoo.

Jo ennen ulkomainoskampanjaa ja radio- ja televisiospotteja vaalikampanja näkyy internetissä mm. Euroopan parlamentin virallisilla vaalisivuilla www.europarl.europa.eu/elections2009.