Gigantti ennustaa älypuhelimista joulun ehdotonta suosikkia

Kodinkonekaupan markkinajohtaja Gigantti ennustaa joulukaupan suurimman kysynnän kohdistuvan älypuhelimiin, -televisioihin sekä pelikonsoleihin ja 3D-peleihin. Gigantin uuden konseptin mukaisissa myymälöissä tuotteita pääsee kokeilemaan ennen ostopäätöksen tekoa. Halutessaan joulun suosikkituotteet voi ostaa myös kotoa käsin internetistä tai puhelimella.

– iPad 2, AppleTV sekä ohuet kannettavat tietokoneet nousevat tänä vuonna lahjalistojen kärkeen. Joulun ehdoton hitti ovat kuitenkin älypuhelimet, joita tullaan myymään enemmän kuin koskaan Suomessa, arvioi Gigantin markkinointipäällikkö Niko Sandström.

Gigantti uskoo myös pelikonsolien ja erityisesti 3D-pelien menekkiin. Tämän lisäksi Airplayhin yhteensopivien kaiuttimien ja 3D Blu-ray -soittimien, jotka sopivat erityisesti hifistelijöiden lahjapaketteihin, uskotaan olevan suosittuja.

Keittiön pienkoneiden suosikkituote on helppokäyttöinen ja nopea Paulig Cupsolo -kapselikahvinkeitin, jolla erikoisjuomien valmistaminen onnistuu vaivattomasti. Myös Sodastream-hiilihapotuslaitteen uskotaan löytävän tiensä useisiin lahjapaketteihin viime vuosien tapaan.

Joulunpyhinä rentoutumista auttavat hierontatuotteet ovat kestosuosikkeja, kun taas kovat talvipakkaset ovat nostaneet sähköisten lämpöpeittojen suosiota.

Perinteisen kaupassakäynnin oheen Gigantti tarjoaa jouluostosten tekemiseen myös vaihtoehtoisia ostokanavia. Joululahjojen ostaminen on mahdollista myös Gigantin verkkokaupassa sekä soittamalla valtakunnalliseen Contact Center -myyntipalveluun (p. 020 321 321).

Lisätietoja medialle:

Niko Sandström, markkinointipäällikkö, Gigantti
Puh: 040 848 9950, niko.sandstrom@gigantti.fi

Heli Virtanen, viestintäkonsultti, Taitomylly
Puh: 045 110 9894, heli.virtanen@taitomylly.fi

Gigantti
Gigantti Oy Ab on Suomessa toimiva kodinkoneketju, jolla on 41 myymälää ja noin 1000 työntekijää. Yhtiön myynti viime tilikautena oli 433 miljoonaa euroa. Myymälöiden lisäksi Gigantti myy tuotteitaan verkkokaupassaan www.gigantti.fi sekä puhelimitse. Gigantti on osa norjalaista Elkjøp-konsernia, jonka omistaa englantilainen DSG international plc. Lisätietoja
www.gigantti.fi