HK:n Rypsiporsas®-uutuudet maistuvaan syksyyn

Pian juhlavuottaan viettävä HK Sininen Lenkki® saa syksyllä parikseen entistä lihaisamman version. Pannulla taas paistuvat Rypsiporsas®-lihasta valmistetut käristesuikaleet.  HK:n syksyn uutuuksien parissa viihtyy niin kiireinen ruoanlaittaja kuin hauduttamisen ystäväkin.

Suomalainen klassikko, Sininen Lenkki® täyttää ensi vuonna jo 50 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi tuttu tuote saa jo tänä syksynä rinnalleen lihaisamman ja kiinteämmän rakenteen omaavan HK Sininen Lenkki® A-luokan -lenkkimakkaran. Rypsiporsas®-raaka-aineesta valmistetun tuotteen lihapitoisuus on 63 prosenttia. Lihaisa HK Sininen Lenkki® A-luokan -lenkkimakkara on runsasproteiininen ja Rypsiporsas®-raaka-aineen ansiosta hyvä omega 3 -rasvahappojen lähde. Tuotteen hinta on sama kuin hieman suuremmalla perinteisellä HK Sininen Lenkki® -lenkkimakkaralla, noin 3 €. Pakkauksessa on mukana vinkkejä ruoanlaittoon.

HK Makkarabaareista tuttu HK Aito Nakki Pitkä on vihdoin saatavilla myös ruokakaupoista. Rypsiporsas®-lihasta valmistettu, perinteinen ja käsityönä tehty pitkä nakki maistuu nyt myös lempeän tulisena versiona. HK Aito Nakki Pitkä Juusto-jalapeno on yhdistelmä cheddarjuustoa ja tulista jalapenoa, ja tuote sopii erinomaisesti ruoanlaittoon, hodareihin tai grillattavaksi. Nakit on pakattu uuteen helppokäyttöiseen suojakaasupakkaukseen, joka pitää ne entistäkin napsahtavimpina. Pakkauksen hinta on noin 3,95 €, ja se sisältää viisi 70 gramman nakkia.

Laadukkaasta Rypsiporsas®-kinkusta ja pitkästä kypsytysajasta syntyvät uudet HK:n takuumureat kinkkuleikkeleet. HK Takuumurea savukinkku ja HK Takuumurea uunikinkku ovat laadukkaita ja täyteläisiä leivänpäällisiä. Tuotteiden lihapitoisuus on peräti 98 ja 95 prosenttia. Leikkeleissä on runsaasti proteiinia ja vain vähän kovaa rasvaa, joten muutama siivu HK Takuumurea savukinkkua tai HK Takuumurea uunikinkkua tekee leivästä monipuolisen välipalan. Pakkaus sisältää 200 g leikkeleitä, ja sen hinta on noin 3,49 €. Pakkauksessa on käytetty kierrätettävää kartonkialustaa.

HK Rypsiporsas® Käristeliha maustamaton täydentää HK:n pannuvalmiiden suikalelihatuotteiden sarjaa. HK Rypsiporsas® Käristelihat ovat porsaan niskasta valmistettuja pieniä lihapaloja, jotka soveltuvat erinomaisesti muun muassa haudutettaviin ruokiin. Valikoimista löytyy HK Rypsiporsas® Käristeliha maustamaton sekä sipuli. Liha kypsyy nopeasti pannulla, mutta kestää hyvin myös pidempää kypsennystä. Tuote on pakattu 300 g pakkaukseen, jonka hinta on noin 2,99 €.

HK Rypsiporsas® Fileetasku Vuohenjuusto on uutuus, joka tarjoaa herkuttelua nopeasti ja vaivattomasti. Mehevästä ja takuumureasta Rypsiporsas®-lihasta valmistettu filee kätkee sisäänsä maukasta vuohenjuustoa. Toisena vaihtoehtona maistuu HK Rypsiporsas® Fileetasku Yrttijuusto. Molemmat laadukkaat tuotteet ovat kuin käsin tehtyjä. Kahden kappaleen pakkauksen hinta on noin 5,89 €.

Uutuustuotteet ovat kaupoissa syyskuun alussa.

Lihavalmisteet: markkinointipäällikkö Kim Lindholm, p. 010 570 2216, kim.lindholm@hkruokatalo.fi

Lihat: markkinointipäällikkö Laura Lindström, p. 010 570 2576, laura.lindstrom@hkruokatalo.fi

Kuvat: www.tiesydameen.fi/kuvapankki

HK Ruokatalo Oy kuuluu HKScan-konserniin. HK Ruokatalo valmistaa ja markkinoi lihaa, lihavalmisteita ja valmisruokia. HK Ruokatalon tuotemerkit Suomessa ovat HK ja Kariniemen.
Vuonna 2010 kotimaan liikevaihto oli 718,5 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin 2 460 henkeä.  Lisää tietoa HK Ruokatalosta:
www.hkruokatalo.fi