• Zeeland PR/

HK Rypsiporsas® -uutuudet: Fileepihvi yrtti-valkosipulimarinadissa ja suikaloitu filee mausteöljyssä

HK Ruokatalon kehittämä ja kaksi vuotta sitten lanseeraama HK Rypsiporsas® on ollut myyntimenestys.  Rypsiporsas®-lihasta valmistettujen tuotteiden valikoima kasvaa koko ajan. Nyt myyntiin tulevat nopeat ja helpot suikaleet mausteöljyssä sekä HK Rypsiporsas® Fileepihvi kuluttajien suosikkimarinadilla, yrtti-valkosipulilla.

HK Rypsiporsas® on ainutlaatuinen suomalainen innovaatio. HK Rypsiporsas® syö viljaa ja kotimaista rypsiöljyä. Ruokavalion ansiosta osa porsaanlihan kovasta rasvasta korvautuu ravitsemuksellisesti laadukkaammalla pehmeällä rasvalla. HK Ruokatalon tuotevalikoimassa on jo noin 130 Rypsiporsas®-raaka-ainetta sisältävää tuotetta. Kahden vuoden aikana HK Rypsiporsas® -tuotteita on myyty jo lähes 33 miljoonaa kiloa.

Todellinen arjen helpottaja on uusi HK Rypsiporsas® Suikaloitu filee mausteöljyssä, 300 g. Se on valmistettu puhdistetusta porsaanfileestä. Laadukkaat suikaloidut fileet ovat totuttua ohuempia, joten ne myös kypsyvät nopeammin pannulla. Ohuet suikaleet soveltuvat monenlaiseen ruuanlaittoon. Ne voi nauttia sellaisenaan lisukkeiden kanssa, tai niitä voi hyödyntää kastikkeissa, keitoissa, wokeissa ja salaateissa. Ne soveltuvat erinomaisesti myös tacojen ja tortilloiden täytteeksi. HK Rypsiporsas® Suikaloitu filee mausteöljyssä, 300 g -pakkauksen hinta on 4,49–4,95 €.

HK Rypsiporsas® Fileepihvi yrtti-valkosipuli, 360g täydentää HK Rypsiporsas® Fileepihvi -sarjan valikoimaa. Kesän suosikkimarinadissa maustuneet pihvit on valmiiksi nuijittu, ja niistä valmistuu juhlavakin ateria käden käänteessä. HK Rypsiporsas® Fileepihvi -sarjassa on nyt kolme eri vaihtoehtoa: maustamaton, kermapippuri ja yrtti-valkosipuli. Kolmen pihvin rasia maksaa noin 5,00 €.

Markkinointipäällikkö Laura Lindström, p. 010 570 2576, laura.lindstrom@hkruokatalo.fi

Ravitsemusasiantuntija Soile Käkönen, p. 010 5702444, soile.kakonen@hkruokatalo.fi

Kuvat: www.hookoo.fi/kuvapankki

HK Ruokatalo Oy kuuluu HKScan-konserniin. HK Ruokatalo valmistaa ja markkinoi lihaa, lihavalmisteita ja valmisruokia. HK Ruokatalon tuotemerkit Suomessa ovat HK ja Kariniemen. Vuonna 2011 kotimaan liikevaihto oli 812,4 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa oli vuoden 2011 lopussa 2 564 henkeä. Lisää tietoa HK Ruokatalosta: www.hkruokatalo.fi