Ingman Creamy on irtojäätelöiden uusi hurmuri

Ingman Creamy tulee kotipakkausten lisäksi irtomyyntiin Tiramisun, Charlotte Russen ja Crème brûléen makuisilla premium-jäätelöillä. Creamy-sarja on vähälaktoosinen. Nuorison suosikki limonadijääpuikko M.A.C. laajenee irtojäätelöihin cola-appelsiinilisorbetin ja vaniljajäätelön yhdistelmänä. Suomalaiset iloitsevat myös rakastamansa salmiakkijäätelön paluusta sekä klassikkomaun mango-melonin muuttumisesta laktoosittomaksi.

Ingman jäätelöiden tuotekehitys Sipoossa on onnistunut yhdistämään maailmankuulujen keittiöiden parhaat maut jäätelöön. Gourmet-jäätelöitä saa tänä kesänä myös irtomyynnistä. Spice Ice -irtomyyntipisteiden ja -jäätelökioskien kolme uutta herkullista makua, Tiramisu, Charlotte russe ja Crème brûlée, vievät jäätelönystävän kielen ja mielen maailmalle.

Vähälaktoosista, viekoittelevasti kahvilta vivahtavaa tiramisukermajäätelöä, tiramisukastiketta ja kakunpaloja sisältävä Ingman Creamy Tiramisu johdattaa ajatukset Toscanan aurinkoon. Kun vaniljarahkakermajäätelö maustetaan raikkaalla puutarhamarjakastikkeella ja kruunataan kakun palasilla, saadaan suussa sulava muistutus tsaarien loistosta, Ingman Creamy Charlotte russe. Ingman Creamy Crème brûléen innoittaja puolestaan on ranskalaisen keittiön ylpeys, paahtovanukas. Paahtovanukkaan makuinen kermajäätelö paksulla kinuskikastikkeella ja reiluilla toffeepaloilla höystettynä vie kielen mennessään.

Ingmanin viime kesän myydyin uutuustuote oli M.A.C.-limonadijää. Sen vilvoittavan raikas maku löytyy nyt myös irtojäätelöstä. Cola-appelsiinisorbetin ja pehmeän vaniljakermajäätelön yhdistelmä viilentää takuuvarmasti lämpiminä kesäpäivinä.

Salmiakki on monen suomalaisen suosikki, myös jäätelömakuna.  Täysmusta salmiakkikastikkeella ja salmiakkirakeilla täydennetty salmiakkikermajäätelö on lajissaan ainutlaatuinen. Sen valmistuksen lopettaminen sai aikaan todellisen palautevyöryn ja moni kuluttaja ilahtuukin varmasti kuullessaan suosikkinsa palaavaan.

Myös irtojäätelöpuolella on huomioitu koko ajan kasvava laktoosittomien jäätelöiden kysyntä. Vähälaktoosisten makujen rinnalle kuluttajat kaipaavat kokonaan laktoosittomia vaihtoehtoja. Jo klassikkomauksi muodostunut mango-meloni muuttuukin ensimmäiseksi täysin laktoosittomaksi irtojäätelöksi.

Kaikki kesän irtojäätelöuutuudet on merkitty kotimaisen työn Avainlippu-tunnuksella.

Kevät tuo tuttuun tapaan katukuvaan Ingmanin jäätelökioskit. Kioskit avautuvat säiden niin salliessa huhtikuun puolen välin jälkeen, mutta uusia irtojäätelöitä pääsee maistamaan jo huhtikuun alusta lähtien Spice Ice -jäätelönmyyntipisteissä.

Christel Öhman, tuotepäällikkö, p. 0201 424 500, christel.ohman@ingman.fi

Lataa uutuuskuvat tästä. Muut kuvapyynnöt Ingman Ice Cream, Susanna Huhta, p. 0201 424 500,
susanna.huhta@ingman.fi

Elintarvikealan yritys Ingman Ice Cream Oy Ab toimii Suomen lisäksi Ruotsissa, Baltian maissa ja Valko-Venäjällä. Yrityksen päätoimipaikka on Sipoossa, missä sijaitsevat myynti- ja markkinointitoimintojen lisäksi jäätelön tuotekehitys ja tuotantolaitos. Ingman Ice Creamin liikevaihto vuonna 2010 oli noin 70 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 700 henkeä.