Ingman Spice Ice 15 vuotta Suomen markkinoilla

Tasan 15 vuotta sitten Suomeen rantautui täysin uudenlainen jäätelökulttuuri. Turun Hansakorttelissa avattiin jäätelöbaari, jossa jäätelöannoksen lopputuloksessa näkyi asiakkaan luovuus. Tänä päivänä suosittu Ingman Spice Ice toimii jo 32 toimipisteen voimin.

– Spice Icen idea on, että asiakkaalla itsellään on mahdollisuus valita lisukkeet jäätelöönsä ja luoda näin mahdollisimman houkutteleva jäätelöannos. Tämä on edelleen ennenäkemätön konsepti Suomessa, Spice Ice -konseptin luoja, Ingman Ice Creamin myyntipäällikkö Kalevi Vuori kertoo.

Ajatus Spice Icesta lähti liikkeelle vuonna 1996, kun Vuori kaipasi jäätelötoimintaan jotain uutta ja ennennäkemätöntä. Vinkki asiakkaalta vei Vuoren Islantiin hakemaan ideoita Spice Ice -ketjun perustamiseen.

– Innostuin islantilaisen jäätelöbaarin tavasta jalostaa jäätelöä askeleen pidemmälle, Vuori sanoo.

Turkuun syntynyt ensimmäinen Ingman Spice Ice -jäätelöbaari sai nopeasti jatkoa, kun ketju laajeni kahdella lisätoimipisteellä. Nyt 15 vuotta myöhemmin Suomessa on 32 Spice Ice -pistettä ja Virossa neljä.

– Konsepti toimii hienosti edelleen, ja tänä vuonna avaammekin kolme uutta toimipistettä. Tavoitteenamme on olla siellä missä ihmiset liikkuvat. Tyypillisin asiakkaamme on nuori aikuinen naishenkilö, joka ostosten lomassa pysähtyy herkuttelemaan, Vuori kertoo.

Juhlavuoden kunniaksi kaikista Suomen Spice Ice -pisteistä on saatavilla jäätelöpasseja, joilla kuuden ostokerran jälkeen saa veloituksetta Pieni Fantasia -jäätelöannoksen. Lisäksi kaikista Spice Ice -pisteistä voi ostaa viiden euron lahjakortteja.

Tämän kevään uutuutena Spice Ice -jäätelöbaarien yhteyteen aukeaa maailmalla suosiota kerännyt Frozen Yogurt -konsepti. Frozen Yogurt on jogurtinmakuinen ja rakenteeltaan pehmytjäätelön kaltainen vaihtoehto monipuoliseen herkutteluun. Myyntipisteissä asiakas voi koota oman suosikkiannoksensa Frozen Yogurtin ja usean eri lisukkeen valikoimasta.

Lisätietoja ja kuvat:

Susanna Huhta, yhteyspäällikkö p. 0201 424 537, susanna.huhta@ingman.fi

Kalevi Vuori, myyntipäällikkö p. 050 313 8972,  kalevi.vuori@ingman.fi

Kuvapyynnöt Ingman Ice Cream Oy Ab, Susanna Huhta, p. 0201 424 500, susanna.huhta@ingman.fi

Elintarvikealan yritys Ingman Ice Cream Oy Ab toimii Suomen lisäksi Ruotsissa, Baltian maissa ja Valko-Venäjällä. Yrityksen päätoimipaikka on Sipoossa, missä sijaitsevat myynti- ja markkinointitoimintojen lisäksi jäätelön tuotekehitys ja tuotantolaitos. Ingman Ice Creamin liikevaihto vuonna 2010 oli noin 70 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 700 henkeä.