Ingmanin syksy maistuu suolaiselta ja makealta

Laktoosittomien jäätelöiden ystävä ilahtuu uudesta Elmerin mansikka-vaahtokarkki jädepoksista. Litran kotipakkauksiin tulee myös toivemakuna sitruuna-lakritsi ja kaksi suomalaisten suosikkimakua yhdistävä valkosuklaa-kuningatar. Suolaisen ja makean liitto, Englantilainen toffee-suolapähkinä täydentää täyteläistä ja ylellistä Creamy-sarjaa.

Ingman Jäätelöiden pr-henkilön, jääkarhu Elmerin oma jäätelövalikoima laajenee. Laktoosittomien kotipakkausten suosio on vahvassa kasvussa, ja Elmerin laktoosittomat jädepoksit lisäävät asiakkaiden valinnanmahdollisuuksia. Syksyn uutuus, kirpeällä kastikkeella ja vaahtokarkeilla höystetty mansikanmakuinen laktoositon kermajäätelö sopii koko perheelle.

Lakritsipatukoistakin tuttu makuyhdistelmä, nimensä mukaisesti sitruunakermajäätelöä ja pehmeää lakritsia sisältävä litran kotipakkaus vastaa kuluttajien toiveisiin.

Sitruuna-lakritsi on yksi suosituimpia irtojäätelömakujamme, paljastaa tuotepäällikkö Katja Aho. Olemme saaneet kuluttajilta paljon palautetta siitä, että kotipakkausvalikoimista tämä suomalaisten rakastama makuyhdistelmä puuttuu.

Suomalaisten suosikkimaut yhdistyvät myös syksyn kolmannessa uutuudessa: valkosuklaa-kuningatar. Täyteläinen valkosuklaajäätelö on maustettu reilulla annoksella vadelmia ja mustikoita. Tästä aivan uudenlaisesta makuyhdistelmästä odotetaan kuluttajien syksyn suosikkia. Valkosuklaa-kuningatar on myynnissä litran kotipakkauksena.

Kotipakkausten Creamy-sarja kasvaa mielenkiintoisella suolaista ja makeaa yhdistävällä Englantilainen toffee-suolapähkinällä. Suolapähkinät ja englantilainen toffee antavat pehmeään vaniljakermajäätelön ja brownie-karamellikastikkeen yhdistelmään pikantin piristeen. Creamy-sarjassa on nyt seitsemän eri makua. Sarja on INTO-vähälaktoosinen.

Kaikilla syksyn uusilla mauilla on Avainlippu-tunnus. Syysherkut ovat kaupoissa syyskuun ensimmäiseltä viikolta lähtien.

Katja Aho, tuotepäällikkö (Elmerin Jädepoksi, Ingman 1 l kotipakkaukset), p. (09) 27200 500, katja.aho@ingman.fi

Kaija-Leena Orasmaa, tuotepäällikkö (Creamy-sarja), p. (09) 27200 500, kaija-leena.orasmaa@ingman.fi

Kuvapyynnöt:

Viestintätoimisto Taitomylly, Annika Suomi, p. 045 670 9563, annika.suomi@taitomylly.fi

Jäätelöyritys Ingman Ice Cream Oy Ab on kotimainen elintarvikealan yritys. Yrityksen päätoimipaikka on Sipoossa, missä sijaitsevat myynti- ja markkinointitoimintojen lisäksi jäätelön tuotekehitys sekä tuotantolaitos. Suomen lisäksi yhtiö toimii myös Ruotsissa, Baltian maissa ja Valko-Venäjällä. Ingman Ice Creamin liikevaihto vuonna 2010 oli noin 70 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 700 henkeä.