Japanilainen lähikauppaketju valitsi Aldatan ratkaisut yli tuhanteen myymäläänsä

Japanilainen Seicomart-lähikauppaketju on valinnut Aldatan ratkaisut täydentämis- ja ostotoimintojensa optimointiin. Ratkaisut otetaan käyttöön Seicomartin yli 1000 myymälässä ja seitsemässä jakelukeskuksessa.

Seicomart ottaa käyttöön Aldata Replenishment -ratkaisun varastoennustamiseen ja -hallintaan sekä Aldata Procurement -ratkaisun toimittajien hallintaan sekä ostotoimintoihin. Aldatan ratkaisujen avulla Seicomart luo vankan pohjan toimintojen tehostamiselle, suunnitellulle ja kasvulle. Ratkaisut mahdollistavat täydentämis- ja ostotoimintoprosessien integroinnin ja optimoinnin pääkonttorista käsin Seicomartin varastoihin ja myymälöihin. Ratkaisujen avulla yhtiö saa reaaliaikaisen näkyvyyden ja kontrollin kaikkiin toimintoihinsa.

Vuonna 1971 perustettu Seicomart tarjoaa tuoreita ja terveellisiä ruokia kohtuulliseen hintaan toimien samalla innovatiivisesti ja kasvua edistäen työntekijä-, projekti- ja yhtiötasolla.

”Yhtiömme näkemys perustuu innovaatioon ja luottamukseen, ja tämä asettaa erityisvaatimuksia teknologia- ja toimittajavalintoihimme”, kertoo Seicomartin Fresh Foods -osaston johtaja Hideki Tsutsumi. ”Tehokas varastonhallinta on kaiken vähittäiskaupan toiminnan ydin. Sen vuoksi Aldatan pitkä kokemus kaupan alalta vakuutti meidät siitä, että he pystyvät tukemaan liiketoimintaamme innovatiivisesti ja tehokkaasti.”

Aldatan avulla Seicomart voi lisätä koko liiketoimintansa tehokkuutta ja tuottavuutta automatisoimalla monia prosesseja myymälässä ja varastotäydentämisessä.

“Lähikaupat ovat elintarvikekaupan elinehto Japanissa, mutta ne kohtaavat suuria haasteita”, Tsutsumi jatkaa. ”Pitkät aukioloajat, pienet myymäläkoot rajoitettuine varastoineen, vaihtelevat tuotevalikoimat ja korkea tuoteliikevaihto vaativat täydennys- ja ostotoimintoihin järjestelmiä, jotka ovat äärimmäisen tehokkaita ja tarjoavat proaktiivista tukea liiketoimintamalliin. Aldatan ratkaisut mahdollistavat tämän vähentämällä henkilöstön käyttämää aikaa rutiinitehtäviin samalla kun asiakkaiden kanssa käytettävä aika lisääntyy.”

“Varasto- ja myymäläprosessien automatisointi ei ainoastaan säästä aikaa, vaan johtaa optimaalisiin tuotevarastoihin, joilla kuluttajakysyntään pystytään vastaamaan”, kertoo Allan Davies, Aldatan markkinointijohtaja ja EVP Optimization.

”360 asteen näkyvyys varastoon ja ostoihin varmistaa Seicomartille sen, että jakelukeskuksissa ja myymälöissä on aina oikea määrä tavaraa. Maailman suurimpien kaupan brändien tavoin Seicomart tukeutuu teknologiaan, joka auttaa keskittymään innovaatioiden eteenpäin viemiseen.”

Jorma Tukia, toimitusjohtaja, Aldata Solution Finland Oy
jorma.tukia@aldata-solution.com

Aldata lyhyesti
Aldata on maailman johtava kaupan alan optimointiin liittyvien ratkaisujen toimittaja. Ohjelmisto- ja palveluratkaisumme auttavat vähittäiskauppiaita, jakelijoita ja valmistajia tehostamaan omaa liiketoimintaansa.
Ratkaisujemme avulla asiakkaamme voivat optimoida valikoimien, tilan, toimitusten, logistiikan ja asiakastyytyväisyyden hallintaa sekä samalla kasvattaa myyntiä ja tulosta. Ajan- ja kustannusten säästö sekä hävikin ja hyllysaatavuuden hallinta edesauttavat palvelun ja asiakasuskollisuuden paranemista.
Vuonna 1988 perustetulla Aldatalla on maailmanlaajuista kokemusta onnistuneiden projektien toteuttamisesta kauppaketjuille ja kulutustavara-alan yrityksille, tuotejakelijoille sekä eri alueilla toimiville myymäläketjuille. Aldatan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä ja sen kaupankäyntitunnus on ALD1V.
Tutustu Aldatan asiakkaisiin, ratkaisuihimme sekä monitaitoiseen ja kansainväliseen tiimiimme osoitteessa www.aldata.com.

Seicomart lyhyesti
Japanilainen lähikauppaketju Seicomart perustettiin Hokkaidossa vuonna 1971. Seicomart on pyrkinyt alusta lähtien kehittymään innovaation ja kokemuksen kautta. Kauppaketju on suunnitellut ja toteuttanut kokonaisen jakelusysteemin sekä laajentanut kauppaketjun koon yli tuhanteen myymälään.

Samanaikaisesti Seicomart on kasvattanut toimintaansa muun muassa tuotekehityksessä ja jakelussa. Seicomartin 26 tytäryhtiötä toimivat yhteistyössä tukien ja edistäen yhtiön kasvua.