Juniper Networks kokoaa verkkopalvelut yhden käyttöjärjestelmän alle

Intelligent Services Edge on täysin integroitu ohjelmisto- ja laitekokonaisuus, joka hyödyntää Juniperin tehokasta JUNOS-käyttöjärjestelmää. Ratkaisun avulla operaattorit voivat paremmin vastata kasvaneisiin vaatimuksiin verkon nopeudesta ja joustavuudesta.

Tietoliikenne- ja verkkovalmistaja Juniper Networks julkisti tänään operaattoreille tarkoitetun ohjelmisto- ja laitekokonaisuuden Intelligent Services Edge (ISE). Se yhdistää yhtiön reitittimissä ja kytkimissä käytettävän JUNOS-käyttöjärjestelmän ja kehittyneet M- ja MX-sarjan alustat. Näin operaattorit voivat hallita kattavaa palveluvalikoimaa yhden käyttöjärjestelmän avulla, mikä nopeuttaa uusien palveluiden käyttöönottoa ja vähentää operatiivisia kustannuksia.

Juniperin menestyksen takana on sen kehittämä, alalla ainutlaatuinen JUNOS-käyttöjärjestelmä. Sitä kehitetään jatkuvasti ja sille on julkaistu päivitys kvartaaleittain vuodesta 1998 . Intelligent Services Edge on yksi toimialan monipuolisimmista ohjelmisto- ja laitekokonaisuuksista, ja sitä silmällä pitäen JUNOSia on päivitetty vastaamaan uusiin tarpeisiin.

- Broadband Services Routing laajentaa yhtiön E-sarjan reitittimistä tutun tilaajahallintateknologian M- ja MX-sarjan alustoihin
- Dynamic Application Awareness valvoo ohjelmien ja palveluiden vakaata toimintaa sekä mahdollistaa sovelluskohtaiset palvelutasot ja QoS-palvelut
- Intrusion Prevention tarjoaa ohjelmistotason suojan hyödyntäen Juniperin kehittynyttä tunkeutumisenestoteknologiaa (Intrusion Detection and Prevention, IDP)
- Session Border Control takaa VoIP- ja multimediapalveluiden laadun ja tietoturvan

Uudet integroidut ominaisuudet yksinkertaistavat operaattoreiden verkon rakennetta. Kun verkon osia ja käyttöjärjestelmiä saadaan vähennettyä, on uusien palveluiden käyttöönotto nopeampaa ja helpompaa. ISE vähentää myös virrankulutusta ja jäähdytystarvetta sekä mahdollistaa laitteiston asentamisen pienempään tilaan.

”JUNOS on pitkään ollut tärkein meidät kilpailijoistamme erottava tekijä. Vahvistamme johtavaa asemaamme tuomalla ISE:n avulla JUNOS-käyttöjärjestelmämme lukuisten eri palveluiden, kuten reitityksen, multimedian, VoIPin ja tietoturvan, perustaksi. Kehitämme JUNOSia jatkuvasti suorituskykyisemmäksi ohjelmistoksi, jotta asiakkaamme voivat hyödyntää yhtä, tehokasta ja yksinkertaista käyttöjärjestelmää laitteistonsa hallinnassa”, sanoo Marko Katajisto, Juniperin Suomen ja Baltian operaattorimyynnistä vastaava myyntijohtaja. ”Palvelun joustavuutta ja nopeutta parantamalla operaattorit saavat toimintaansa kustannustehokkuutta ja voivat näin paremmin vastata tulevaisuuden kasvaneisiin vaatimuksiin.”

Osana Intelligent Service Edgeä Juniper on kehittänyt M- ja MX-tuotesarjojen lisäksi joukon uusia laitteistoja, jotka parantavat järjestelmän suorituskykyä, skaalautuvuutta ja tehokkuutta. Uudet laitteet voidaan asentaa olemassa olevaan järjestelmään ilman toimintakatkoksia.

Uutta on myös Multiservices DPC, uusi palvelulinjakortti MX-sarjan ethernet-palvelureitittimille. Se mahdollistaa tänään julkistettujen uusien JUNOS-toimintojen käyttöönoton vähentämättä reitittimen suorituskykyä. Juniperin asiakkaat ja yhteistyökumppanit voivat lisäksi luoda omia sovelluksiaan JUNOSille Juniperin Open IP Solution Development Program (OSDP) -ohjelmassa.

Saatavuus

Intelligent Service Edge koostuu useista uusista laite- ja ohjelmistoratkaisuista. Ne ovat hankittavissa erillisinä kokonaisuuksina ja osa tuotteista on nyt myynnissä. Koko sarjan odotetaan tulevan markkinoille ensi vuoden kolmannella kvartaalilla.