Juniperin uutuudet parantavat multimedian siirtoa IP-verkossa

Siirtymällä IP-pohjaiseen äänen ja multimedian siirtoon voidaan säästää kustannuksissa ja yksinkertaistaa verkon rakennetta. Työkalujen avulla siirtyminen onnistuu vaiheittain niin, että olemassa olevista investoinneista saadaan kaikki irti.

Juniper on esitellyt joukon uusia ohjelmia ja palveluja, joilla voidaan parantaa äänen, videon ja muun multimedian siirron tehokkuutta, skaalautuvuutta ja luotettavuutta. Uudet ominaisuudet on rakennettu operaattoreille ja suurille yrityksille tarkoitetun ohjelmisto- ja laitekokonaisuuden Intelligent Services Edge (ISE) päälle. Ne yksinkertaistavat verkon rakennetta integroimalla avainpalvelujen laatu- ja tietoturvaominaisuudet suoraan reititinalustaan ja IP-verkon infrastruktuuriin. Juniper julkisti myös joukon laite- ja ohjelmistoratkaisuja, joiden avulla perinteisiin ääni- ja datajärjestelmiin investoineet asiakkaat voivat helpottaa siirtymistään uuden sukupolven IP-pohjaisiin verkkoihin ja palveluihin ja samaan aikaan hyödyntää olemassa olevia investointejaan mahdollisimman pitkään. Integrated Multiservice Gateway (IMGS) mahdollistaa äänen ja multimediapalvelujen siirtämisen erittäin laadukkaasti ja turvallisesti. IMSG yhdistää VoIP- ja Session Border Control (SBC) signalointiominaisuudet sekä media gateway -ominaisuudet tehokkaisiin reititys ja kattaviin tietoturvaominaisuuksiin, mukaan lukien tunkeutumisen esto, IPSec ja palomuuritoiminnallisuudet. Ominaisuudet asennetaan verkon osaksi M- ja MX-sarjan reitittimien palvelulinjakortteina. Näin vältytään usean päällekkäisen järjestelmän hallinnalta, mikä vähentää kustannuksia ja yksinkertaistaa verkon rakennetta. Juniper arvioi myös, että jättämällä pois tai vähentämällä itsenäisiä laitteita, kuten Session Border Controllereita, voidaan IMSG ratkaisulla pienentää virrankulutusta jopa kolmanneksella. Kokonaisuus on myös yksittäislaitteita skaalautuvampi ja sen avulla voidaan ottaa käyttöön dedikoituja palveluja vaikuttamatta muun järjestelmän suorituskykyyn. Yritykset ja organisaatiot, jotka käyttävät äänen ja multimedian siirtoon perinteisiä järjestelmiä, voivat helpottaa siirtymistään IP-pohjaisiin palveluihin joukolla Juniperin tarkoitusta varten lanseeraamia työkaluja. Niiden avulla pääsee hyötymään uuden sukupolven verkon eduista ja samalla vanhoja laitteita voidaan käyttää investointi-ikänsä loppuun. Juniper julkisti yhdessä IP-pohjaisia ratkaisuja kehittävän yhdysvaltalaisen Telchemyn kanssa myös verkon tehokkuutta mittaavan ja hallinnoivan Telchemy embedded Performace Monitor (TePM) -sovelluksen. IMGS:stä ja TePM:stä voi lukea lisää englanninkielisistä lehdistötiedotteista osoitteessa http://www.juniper.net/us/en/company/press-center/press-releases/