Käräjäoikeus: Gigantti ei syyllistynyt työsyrjintään

Työsuojeluvaltuutetun työsyrjintää koskevat syytteet kodinkoneketju Giganttia vastaan hylättiin. Helsingin käräjäoikeus antoi asiasta päätöksen torstaina 26.1.2012.

Työsuojeluvaltuutettuna, ja sitä ennen luottamusmiehenä, toimineen työntekijän syyte työsyrjinnästä Gigantin tavaratalopäällikköä ja henkilöstöpäällikköä vastaan johtui vuonna 2009 tapahtuneesta siirrosta työtehtävissä. Työntekijän syytteen mukaan siirto vähempiarvoisiin työtehtäviin johtui aktiivisesta ammatillisesta toiminnasta, ja työntekijä vaati Gigantilta korvauksia 15 000 euron edestä.

Gigantti kiisti syytteet ja vaati niiden hylkäämistä. Helsingin käräjäoikeus hylkäsi työntekijän Giganttiin kohdistamat vaatimukset 26.1.2012.

”Jokaisella työntekijällämme on oikeus toimia aktiivisesti ammattijärjestöissä, eikä se ole minkäänlainen este urakehitykselle Gigantissa”, kertoo Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen.

Lisätietoja medialle:

Irmeli Rytkönen, toimitusjohtaja, Gigantti
Puh: 0400 425371, irmeli.rytkonen@gigantti.fi

Maria Forsström, tiedottaja, Taitomylly
Puh: 050 361 3722, maria.forsstrom@taitomylly.fi

Gigantti
Gigantti Oy Ab on Suomessa toimiva kodinkoneketju, jolla on 41 myymälää ja noin 1000 työntekijää. Yhtiön myynti viime tilikautena oli 433 miljoonaa euroa. Myymälöiden lisäksi Gigantti myy tuotteitaan verkkokaupassaan www.gigantti.fi sekä puhelimitse. Gigantti on osa norjalaista Elkjøp-konsernia, jonka omistaa englantilainen DSG international plc. Lisätietoja www.gigantti.fi.