Kariniemen kotitilalta uutuusherkut naposteluun

Kariniemen kananpoika maistuu koko perheen naposteltavana. Miedosti suolatut, perunapaneroidut Kariniemen Kananpojan Rapeat pikkufileet nautiskellaan raikkaan kurkkumajoneesin kanssa. Kariniemen Kananpojan Minuuttipihvi® -uutuuksilla valmistuu hetkessä maukas ja kevyt ateria.

Kariniemen Kananpojan Rapeat pikkufileet valmistetaan suomalaisesta kananpojan sisäfileestä. Naposteluun erinomaisesti sopivat pikkufileet on kuorrutettu suomalaisista perunoista valmistetulla gluteenittomalla perunapaneroinnilla. Runsasproteiinisena naposteltavana pikkufileet pitävät hyvin nälän loitolla. Pikkufileet paistuvat kätevästi uunissa tai pannulla herkullisen rapeiksi, ja niiden maun täydentää pakkauksen mukana tuleva, dippailuun sopiva kurkkumajoneesi. Noin 600 gramman Kariniemen kananpojan Rapeat pikkufileet -pakkaus sisältää 8–10 pikkufileetä. Pakkauksen hinta on 7,90–8,50 euroa.

Nopeasti ja vaivattomasti paistuvat Kariniemen Minuuttipihvi®-uutuudet pakataan 350 ja 390 gramman pakkauksiin ja ne palvelevat näin paremmin etenkin pienempiä kotitalouksia. Pihvit on valmistettu ohueksi leikatusta suomalaisesta kananpojan fileestä. Näistä runsasproteiinisista tuotteista valmistuu helposti monipuolinen ateria. Kariniemen Kananpojan Minuuttipihvi® yrtti-valkosipuli 390 g saa mehevän makunsa täysin lisäaineettomasta yrtti-valkospipuli-öljymausteseoksesta. Pakkauksessa on neljä pihviä.

Maustamattomat kananpoikatuotteet jatkavat edelleen suosiotaan. Ne on kätevä maustaa omaan makuun sopiviksi. Kariniemen Kananpojan Minuuttipihvi® maustamaton 350 g sisältää ainoastaan kaksi prosenttia rasvaa. Pakkauksessa on neljä pihviä. Molempien Minuuttipihvi®-uutuuksien rasiahinta on 5,50–6,00 euroa.

Kariniemen kotitilalta muistutetaan, että parhaan lopputuloksen kananpojasta saa, kun ottaa lihan kylmästä huoneenlämpöön puolisen tuntia ennen valmistusta.

Kariniemen Kananpojan uutuustuotteet ovat kaupoissa viikolla 5.

Kuvat: www.hookoo.fi/kuvapankki

Markkinointipäällikkö Vesa Saarenmaa, p. 010 570 5403, vesa.saarenmaa@hkruokatalo.fi

HK Ruokatalo Oy kuuluu HKScan-konserniin. HK Ruokatalo valmistaa ja markkinoi lihaa, lihavalmisteita ja valmisruokia. HK Ruokatalon tuotemerkit Suomessa ovat HK ja Kariniemen. Vuonna 2011 kotimaan liikevaihto oli 812,4 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa oli vuoden 2011 lopussa 2 564 henkeä. Lisää tietoa HK Ruokatalosta: www.hkruokatalo.fi