Maksu-tv näyttää kaikki suomalaisten eniten arvostamat urheilulajit

Suomalaisten eniten arvostamat urheilulajit ovat tuoreen tutkimuksen mukaan jääkiekko, yleisurheilu, jalkapallo, taitoluistelu, mäkihyppy, alppihiihto, lumilautailu, ralli, tennis ja ampumahiihto. Kaikki nämä lajit näkyvät kevään aikana maksu-tv-kanavilla.

Taloustutkimuksen tuoreen tutkimuksen mukaan jääkiekko pitää edelleen ykkössijansa suomalaisten arvostetuimpana urheilulajina. Sponsorointi & urheilun arvomaailma -tutkimuksen mukaan jääkiekko on myös kaikista lajeista seuratuin.

Tv-näkyvyys on elinehto usealle urheilulajille, sillä sponsoritulot ja mahdollinen tilaajatuotto mahdollistavat rikkaan junioritoiminnan sekä korkeatasoisen valmennuksen. Maksu-tv tekee tämän mahdolliseksi yhä useammalle lajille.

”Urheilun näkyminen televisiossa on suomalaisille erittäin tärkeää. Television urheilutarjonta on viime vuosina lisääntynyt merkittävästi maksu-tv:n ansiosta”, PlusTV:n toimitusjohtaja Jyri Ratia toteaa.

Arvostetuimpien lajien lisäksi PlusTV:n kanavia katsovat paljon myös Formula 1 -kisoja, maastohiihtoa ja snookeria. Yli 10 prosenttia PlusTV:n asiakkaista seuraa säännöllisesti myös golfia ja lentopalloa. Vain alle 10 prosenttia vastaajista toivoi enemmän urheilua PlusTV:n tarjoamaan. Nämä asiakkaat peräänkuuluttivat vielä enemmän SM-liiga-otteluita ja yleisurheilulähetyksiä.

PlusTV:n tutkimus toteutettiin Addvaluen toimesta tammikuussa 2012. Vastaajien määrä oli yhteensä 1276.

Liite (1 kpl): Suomalaisten maksu-tv-kanavien urheilutarjonta lajeittain

Jyri Ratia
toimitusjohtaja, Digi TVPlus Oy
050 341 3052, jyri.ratia(a)plustv.fi

PlusTV, viralliselta toiminimeltään Digi TV Plus Oy, on Suomen johtava antennikotien maksu-tv-palveluntarjoaja. PlusTV:n valikoimassa on 20 Suomen suosituinta ja katsotuinta maksukanavaa. PlusTV tarjoaa MTV Median maksukanavista MTV3 MAXin, MTV3 Faktan, MTV3 Leffan, MTV3 Juniorin yksinoikeudella antennikoteihin. Muut PlusTV:n tarjoamat kanavat ovat: Nelonen Kino, Nelonen Perhe, Nelonen Maailma, Nelonen Pro 1, Nelonen Pro 2, Disney Channel, Nickelodeon, MTV Music Television, Eurosport, Discovery Channel, Digiviihde, URHOtv ja CANAL+-kanavat: CANAL+ First, CANAL+ Series, CANAL+ Urheilu ja CANAL+ Aitio. PlusTV:n pääomistaja on pohjoismainen mediaoperaattori Teracom Group.