OpusCapita ja Tieto yhteistyöhön: Yrityksien pankkiyhteydet kaikkialle maailmaan

OpusCapita on solminut 6.6.2011 yhteistyösopimuksen Tiedon kanssa. Jatkossa SWIFT-pankkiyhteydet avautuvat OpusCapitan asiakkaille kaikkialle maailmaan.

Uusi yhteistyösopimus Tiedon kanssa takaa OpusCapitan asiakkaille kansainvälisen pankkiyhteyspalvelun tutun pohjoismaisen toimijan kanssa. OpusCapitan asiakkaat saavat jatkossa pääsyn kaikkien pankkien palveluihin ympäri maailmaa yhteistyössä Tiedon kanssa.

”Tieto on ensimmäinen ja ainoa pohjoismainen yritys, joka tarjoaa yrityksille yhteyksiä kansainväliseen SWIFT –pankkiverkkoon. Tieto Payment Factory -palvelu mahdollistaa yhteydet pankkeihin kaikkialla maailmassa”, kertoo johtaja Markus Hautala Tieto, Value Networks -yksiköstä.

”Kahden pohjoismaisen yrityksen osaaminen ja kokemus yhdessä tarjoavat OpusCapitan asiakkaille suoraviivaiset ja turvalliset maksamisen, tilienhallinnan ja likviditeetinhallinnan prosessit maailmanlaajuisesti”, kertoo OpusCapitan tuote- ja kumppanihallinnasta vastaava johtaja Janne Suomalainen.

Ratkaisun avulla globaalisti toimiva yritys pääsee eroon maa- ja yhtiökohtaisista paikallisista pankkiyhteyksistä ja kirjavasta järjestelmäviidakosta. Pankkikohtaisten kanavien poistuminen parantaa ratkaisua käyttävien yritysten ketteryyttä ja joustavuutta sekä nopeuttaa reagointia muuttuviin tilanteisiin. Lopputuloksena ovat yhdenmukaiset toimintamallit kaikissa maissa ja yhtiöissä sekä merkittävästi parantunut kontrolli ja kassatilanteen seurattavuus.

”Uudesta ratkaisuistamme hyötyy huomattavasti esimerkiksi OpusCapitan asiakas, jolla on useita tytäryhtiötä maailmalla. Yhdellä tytäryhtiöllä saattaa olla järjestelmänään käytössä SAP ja toisella taas Oracle. OpusCapitan cash management -ratkaisujen avulla asiakas saa vaivattomasti yhdistettyä erilaiset järjestelmät ja palvelut maailmanlaajuiseen pankkiyhteyspalveluun”, toteaa Suomalainen.

Tiina Härkönen
markkinointi- ja viestintäjohtaja
OpusCapita
0207 463 211
tiina.harkonen(at)opuscapita.com

Lyhyesti OpusCapitasta. OpusCapita auttaa organisaatioita kehittymään ketterämmiksi ja tehokkaammiksi automatisoimalla kassavirtoja. Lähes 30 vuoden kokemus kassanhallinnan ja treasuryn ratkaisuista on mahdollistanut ohjelmistot ja palvelut, joiden ansiosta OpusCapita on eurooppalainen vertailukohta kassavirtojen automatisoinnissa. Yhtiö investoi tuotekehitykseen merkittävästi yli toimialan keskiarvon ja kehittää maailman käyttäjäystävällisimpiä talousohjelmistoja. OpusCapitalla on yli 130 työntekijää Helsingissä, Tampereella, Tukholmassa ja Kööpenhaminassa. Liikevaihto vuonna 2010 oli lähes 17,5 miljoonaa euroa. Yhtiö perustettiin Suomessa vuonna 1984 ja on yksityisessä omistuksessa.

Tieto on Pohjois-Euroopan johtava tietotekniikka- ja tuotekehityspalveluja tarjoava palveluyhtiö. Pitkälle erikoistuneiden tietotekniikkaratkaisujemme ja –palvelujemme sekä vahvan teknologia-alustan ansiosta voimme tarjota niin paikallisille kuin kansainvälisesti toimiville asiakkaillemme tuntuvia liiketoimintahyötyjä. Olemme luotettu kumppani liiketoiminnan muutoksessa sekä riittävän lähellä asiakasta ymmärtääksemme jokaisen asiakkaan yksilölliset tarpeet. Meidän ja noin 18 000 asiantuntijamme tavoitteena on olla johtava palveluintegraattori, joka on luomassa parhaita palvelukokemuksia tietotekniikan alueella