OpusCapita tarjoaa asiakkailleen suorat yhteydet Keski-Euroopan pankkeihin

Suomalaisen ohjelmistotalo OpusCapitan Euroopan valloitus jatkuu. OpusCapita tarjoaa nyt asiakkailleen helppokäyttöisen pankkiyhteyden Keski-Eurooppaan EBICS (Electronic Banking Internet Communication Standard) -pankkiyhteysstandardin avulla.

EBICS on Euroopassa nopeasti suosiota saavuttanut pankkiyhteysstandardi, joka on esimerkiksi Saksassa ja Ranskassa saavuttanut kansallisen standardin aseman. Eurooppalaiset pankit tarjoavat useissa muissakin maissa cash management -palvelujaan EBICS-pankkiyhteydellä.

”Uusi yhteystapa on seuraava askel OpusCapitan Euroopan valloituksessa. Nyt voimme tarjota suorat pankkiyhteydet keskeisiin Euroopan pankkeihin sekä SWIFT-kumppaniemme että EBICS:n avulla. Riippuu yrityksen tarpeista ja koosta, kumpi ratkaisu on sopivampi”, toteaa OpusCapitan tuotepäällikkö Jukka Sallinen.

Suorat pankkiyhteydet Keski-Euroopan pankkeihin on merkittävä uutinen OpusCapitan suuremmille asiakkaille Suomessa ja Pohjoismaissa.

”Olemme ensimmäisiä ohjelmistotaloja Pohjoismaissa, jotka ylipäätään mahdollistavat EBICS-pankkiyhteyden. OpusCapitan ensimmäinen asiakasprojekti on jo käynnissä”, Sallinen jatkaa.

”On todennäköistä, että EBICS-standardista kehittyy suosittu vaihtoehto useille keskeisille pankeille cash management -palvelujen tarjoamisessa. Käytännössä pystymme tarjoamaan parhaan yhteyden kaikille Keski-Euroopassa toimiville yrityksille.”

Jukka Sallinen
tuotepäällikkö
OpusCapita
jukka.sallinen(at)opuscapita.com

Tiina Härkönen
markkinointi- ja viestintäjohtaja
OpusCapita
0207 463 211
tiina.harkonen(at)opuscapita.com

Lyhyesti OpusCapitasta
OpusCapita auttaa organisaatioita kehittymään ketterämmiksi, tehokkaammiksi ja tuottavammaksi automatisoimalla kassavirtoja. Meillä on lähes 30 vuoden kokemus keskitetyistä likviditeetinhallinnan järjestelmistä sekä niitä tukevista rahoituksen ja sähköisen laskunkäsittelyn ratkaisuista.

OpusCapitalla on asiakkaina tuhansia yrityksiä ja julkisen sektorin organisaatioita Pohjoismaissa. Sovelluksiamme käytetään yli 50 maassa ympäri maailmaa.

Liikevaihtomme oli lähes 17,5 miljoonaa euroa vuonna 2010, ja meillä on 130 työntekijää Helsingissä, Tampereella, Tukholmassa ja Kööpenhaminassa. Yhtiö perustettiin Suomessa vuonna 1984 ja on Itella Informationin omistuksessa.