OpusCapitalta riskienhallinnan työkalut Pöyrylle

Konsultointi- ja suunnitteluyhtiö Pöyry Oyj valitsi OpusCapitan  IT2 Treasury Management -järjestelmän rahoitusprosessien hallintaan. IT2-ratkaisu tarjoaa monipuoliset, reaaliaikaiset ja helppokäyttöiset työkalut raportointiin sekä rahoitusriskien hallintaan.

IT2 käyttöönoton myötä Pöyryllä on kaikki rahoitussopimuksia koskeva informaatio yhdessä paikassa, ja systeemi integroidaan täysin Pöyryn IT-arkkitehtuuriin. OpusCapitan toimittamalla IT2-järjestelmällä hallitaan sekä kassavirtoja että varmistetaan likviditeetti.

– Selainpohjaisen käyttöliittymän avulla Pöyry pystyy keräämään ja netottamaan sisäiset maksutapahtumansa. Samalla työkalulla tytäryhtiöt pystyvät syöttämään myös kauppapyyntönsä ja likviditeettiennusteensa järjestelmään, kertoo Pöyryn Treasury Manager Janne Runsamo

Kaupat tehtiin toukokuun lopussa ja järjestelmän käyttöönotto on parhaillaan käynnissä Suomessa. Järjestelmää käytetään jatkossa kaikissa noin 50 maassa, joissa Pöyry toimii.

– Talouselämän epävarmuuden takia yrityksiä kiinnostaa entistä enemmän oman toiminnan riskien arviointi ja hallinta. OpusCapita on ylpeä saadessaan olla mukana kehittämässä Pöyryn treasury-toimintoja. Kehitämme järjestelmää jatkuvasti, jotta se täyttää Pöyryn kaltaisen globaalin yrityksen tarpeet jatkossakin, toteaa OpusCapitan Key Account Manager Kari Suhonen.

IT2-järjestelmää käyttävät Suomessa Pöyryn lisäksi muun muassa Huhtamäki, Ramirent, Fiskars, Tikkurila, Tapiola Pankki ja Kemijoki.

Pöyry Oyj
Janne Runsamo, Treasury Manager
janne.runsamo(at)poyry.com

OpusCapita
Ulla Kenttä, viestintäpäällikkö
0207 463 260
ulla.kentta(at)itella.com

OpusCapita auttaa organisaatioita kehittymään ketterämmiksi ja tehokkaammiksi automatisoimalla kassavirtoja. Lähes 30 vuoden kokemus kassanhallinnan ja treasuryn ratkaisuista on mahdollistanut ohjelmistot ja palvelut, joiden ansiosta OpusCapita on eurooppalainen vertailukohta kassavirtojen automatisoinnissa. Yhtiö investoi tuotekehitykseen merkittävästi yli toimialan keskiarvon ja kehittää maailman käyttäjäystävällisimpiä talousohjelmistoja.

OpusCapita perustettiin Suomessa vuonna 1984 ja on 2011 alkaen ollut Itella Informationin omistuksessa.

Pöyry on maailmanlaajuinen konsultointi- ja suunnitteluyhtiö, joka on sitoutunut tasapainoiseen kestävään kehitykseen ja vastuulliseen toimintaan. Laatu ja rehellisyys leimaavat kaikkea toimintaamme, ja tarjoamme alan huippua edustavia johdon konsultointipalveluja, kokonaisratkaisuja sekä suunnittelua ja töiden valvontapalveluja. Pöyry tarjoaa perusteellista toimialaosaamista energia-, teollisuus-, liikenne-, vesi-, ympäristö- ja kiinteistöaloilla. Pöyryllä on palveluksessaan noin 7 000 asiantuntijaa, ja paikalliskonttoriverkosto ulottuu noin 50 maahan. Pöyryn liikevaihto vuonna 2011 oli 796 miljoonaa euroa, ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä (Pöyry PLC: POY1V).