Osmo Color EcoGarden on kaupunkiviljelijän luonnonmukainen kumppani

Kevyesti pigmentoitu Osmo Color EcoGarden antaa viljelylaatikoille, -alustoille sekä -lavoille luonnonmukaisen, suojaavan ja kestävän pintakäsittelyn.  Värivaihtoehtoja on tarjolla kaksi: kastanjanruskea ja oliivinvihreä.

Osmo Color EcoGarden on kevyesti pigmentoitu vesipohjainen erikoisuretaaniöljy, jonka vaikutus perustuu puulle luonnonmukaista suojaa antavaan värimorsingon (Isatis tinctoria L.) mehuun. Värismorsingon mehu luokitellaan kasviraaka-aineeksi, ja se hajoaa luontoon biologisesti täysin eikä ole haitallinen ympäristölle tai kasveille. Näin ollen Osmo Color EcoGarden sopii erinomaisesti myös hyötykasvien viljelyalustojen käsittelyyn ja pienoiskasvihuoneisiin.

Ulkokäyttöön tarkoitettu Osmo Color EcoGarden on ihanteellinen kaupunkiviljelijälle eri kasvatuslaatikoiden ja -alustojen puupintojen hoitoon ja sävyttämiseen. Tuloksena on silkinkiiltoinen, puun omaa rakennetta korostava kevyt väripinta, joka säilyttää hohtonsa myös eri sääolosuhteissa ja kestää hyvin auringon UV-säteitä. Valmiina käsitelty pinta on hengittävä ja vettä hylkivä, eikä se halkeile. Osmo Color EcoGarden -puuöljy on saatavilla kahdessa eri värisävyssä, oliivinvihreänä ja kastanjanruskeana.

Osmo Color EcoGarden on helppo käyttää. Tuotetta levitetään tasaisesti puhtaalle ja kuivalle puupinnalle toivotusta värisävystä riippuen joko yksi tai kaksi kerrosta. Litra tuotetta riittää noin kahdentoista neliön käsittelyyn, mikäli puupinta on uusi.  Tuotetta myydään sekä 0,75 litran että 2,5 litran pakkauksissa.

Jälleenmyyjät:
www.osmocolor.com

Kuvat:

Tekninen neuvoja Sirpa Pitkänen, puh. (019) 264 4200, sirpa.pitkanen@osmocolor.com

Osmo Color –tuotteita valmistaa saksalainen Osmo Holz und Color GmbH & Co. KG, jolla on yli sadan vuoden kokemus puusta ja vuosikymmenten kokemus sen pintakäsittelystä. Osmo Color on tuotesarja, joka perustuu perinteiseen tietoon ja hyviksi koettuihin menetelmiin sekä Osmon oman laboratorion tuotekehitykseen. Kehitystyön perusperiaatteena on kestävyyden, luonnollisuuden ja raaka-aineiden puhtauden asettaminen etusijalle puun luonnollisista ominaisuuksista tinkimättä.